جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری‌آنلاین نوشت: عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر سهم بالای خودروها در مصرف سوخت گفت: در حال حاضر، بخش مهمی از حمل و نقل کالاهای ما با کامیون‌هایی انجام می‌شود که به دهه 60 و 70 میلادی تعلق دارند و هر 100 کیلومتر 60 لیتر بنزین می‌سوزانند.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت: فروش نفت ایران بدون آنکه به کشوری باج دهیم، به قبل از دوران تحریم رسیده و دولت از هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم فروگذار نکرده است.

وب‌گاه عصر ایران

تور خطوط تولید خودرو را از کارخانه 56 و مرسدس اس - کلاس آغاز می کنیم و سپس به سراغ دیگر نام های مطرح در صنعت خودروسازی جهان می رویم...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی بازار خودرو در مردادماه نشان از ثبات تقریبی قیمت‌ها دارد. بر این اساس اگر چه قیمت‌ها در دومین ماه از تابستان، ثبات تقریبی را تجربه کرده، با این حال تفکیک بازار مونتاژی‌ها و محصولات داخلی بیانگر این موضوع است که قیمت خودروهای متعلق به بخش خصوصی تقریبا رو به کاهش بوده، حال آنکه بهای خودروهای داخلی با شیب بسیار کم روند صعودی را طی کرده است.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون درباره صنعت از هدف‌گذاری افزایش تولید سالانه خودرو به 3 میلیون دستگاه تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

وب‌گاه گسترش

میلاد بیگی - کارشناس حوزه خودرو

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: به خودروسازان داخلی اجازه داده نمی شود که در مورد برخی قطعات از محصولات ساخت داخل استفاده کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عربستان سرمایه گذاری عظیمی در زمینه‌های مانند بازی های ویدیویی، شبکه‌های اجتماعی، مسابقات فرمول یک و... کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عربستان سرمایه گذاری عظیمی در زمینه‌های مانند بازی های ویدیویی، شبکه‌های اجتماعی، مسابقات فرمول یک و... کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از صنایعی که زیر ذره‌بین مشتریان قرار دارد صنعت خودرو است. مشتریان نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا، حساسیت ویژه‌ای نسبت به کیفیت خودرو دارند و به جرات می‌توان گفت که در هیچ صنعتی به اندازه خودرو شاخص‌های کیفیت به راحتی در دسترس همگان قرار ندارد، این در شرایطی است که در ایران حدودا نزدیک دو سال است هیچ گزارش کیفی در این زمینه منتشر نمی‌شود. بر این اساس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جلال رشیدی‌کوچی، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم با مخالفتش با طرح صیانت و همچنین حمایتش از واردات خودرو به شهرت رساند. او در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد به نقد علمکرد اصولگرایان در دو سال اخیر پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سامانه یکپارچه عرضه خودرو در شهریور ماه برای 3 درصد افرادی که در مرحله دوم ثبت نام در این سامانه خودرویی به آنها خودرو تخصیص داده نشد باز می شود تا بتوانند خودروی خود را انتخاب کنند.

وب‌گاه عصر ایران

محسن منصوری: برنامه ریزی کرده بودند که اتفاقی شبیه یکشنبه سیاه رخ دهد ولی برای دولت، مصلحت کشور اهمیت دارد.

وب‌گاه فرارو

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این‌که دولت خود را مسئولیت‌پذیر می‌داند و از محدودیت اختیارات گلایه نمی‌کند، گفت: یک وقتی رئیس جمهوری گفت صبح جمعه شنیدم بنزین گران شده، اما الان همه دولت وقت به صف شده تا مشکل را حل کند. از سویی دولت پرونده‌های باز زیادی را می‌بندد.