یک‌شنبه 15 مهر 1403

تکرار مضحک وعده سقوط نظام اسلامی توسط دشمنان، ناشی از توهم آن‌ها در قبال مردم ایران است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تکرار مضحک وعده سقوط نظام اسلامی توسط دشمنان، ناشی از توهم آن‌ها در قبال مردم ایران است

رضایی گفت: اشکال اصلی و اساسی دشمنان، عدم شناخت صحیح آن‌ها از مردم ایران است؛ در واقع تصور آن‌ها از مردم ایران تصوری کاریکاتوری و غیرواقعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون بخشی از بیانات رهبر انقلاب و اشاره ایشان به توهم دشمنان در سقوط نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان مردم ایران، از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، امیدوار به سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و واقعا هم تصورشان این بود که این نظام دوام نمی‌آورد.

وی افزود: امروز و با گذشت بیش از چهار دهه از عمر نظام اسلامی، آن‌ها همچنان این توهم را دارند که می‌توانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند و خودشان بر کشور مسلط شوند.

تحلیلگر سیاسی درباره چرایی این توهمات اظهار داشت: اشکال اصلی و اساسی دشمنان، عدم شناخت صحیح آن‌ها از مردم ایران است؛ در واقع تصور آن‌ها از مردم ایران تصوری کاریکاتوری و غیرواقعی است.

رضایی خاطرنشان کرد: منشأ این نوع موضع‌گیری مسئولین دولت‌های متخاصم جمهوری اسلامی، مشاوره افرادی است که این افراد برای به اصطلاح سرکیسه کردن این دولت‌ها و دریافت پول و بودجه، به آن‌ها وعده براندازی و سقوط نظام اسلامی را می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حالی که هیچ‌کدام از این‌ها - چه مسئولین دولت‌های دشمن و چه کسانی که به آن‌ها مشاوره می‌دهند -، ابدا شناخت درستی از مردم ایران ندارند و محاسبات آن‌ها از ایران و مردم ایران سراسر توأم با توهم است.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اینکه امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد و در مواردی این مشکلات حتی جدی هم است، موضوع قابل انکاری نیست؛ اما این به هیچ عنوان به معنای ناکارآمدی جمهوری اسلامی و یا رویگردانی مردم از نظام نیست.

رضایی تصریح کرد: عموم مردم به وضوح می‌دانند که ریشه مشکلات در کوتاهی برخی از مسئولین است و انتقادهای آن‌ها از عملکرد ناصواب مسئولین و کوتاهی‌های آن‌ها در قبال مسائل کشور است.

وی عنوان کرد: البته پیشرفت‌های حیرت‌انگیز ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته، واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند و این واقعیت چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: لذا متناظر به همین پیشرفت‌ها در حوزه‌های متعدد، می‌توان با همت و تلاش بیشتر، مشکلات و کاستی‌هایی را هم که وجود دارد رفع کرد و امید دشمنان را بیش از پیش ناامید کرد.

انتهای پیام /