چهارشنبه 18 مهر 1403

تکلیف 80 هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی روشن شود / تامین نیروی انسانی تا سال 1404

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تکلیف 80 هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی روشن شود / تامین نیروی انسانی تا سال 1404

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق مجلس به آموزش و پرورش تعلق می گیرد اظهار کرد: درخواست ما این است که برای سال آینده، سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که امروز با حضور علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: کرونا در کنار مجموعه محدودیت ها و مصائبی که بر ای جامعه ما داشته فرصتی را در اختیارمان قرار داده است که هرهفته یک همایش 700، 800 نفری را به صورت مجازی برگزار کنیم و از مسئولین کشوری دعوت می کنیم که حضور داشته باشند. مجموعه مسائل را از مناطق جمع آوری می کنیم و گفت وگوهای خوبی صورت می گیرد.

وی افزود: امروز از دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش دعوت کردیم. مسائل وقتی حل خواهد شد که درک مشترکی نسبت به مسائل و راه حل های آن به وجود بیاید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قطعا مجلس یک نهاد بزرگ تاثیر گذار است و کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با آموزش و پرورش بسیار مهم است و سهم اساسی در حل مشکلات ما خواهد داشت گفت: اینکه ما با هم دربرابر مسائل و مشکلات به یک جمع بندی برسیم و درباره راه حل ها تفاهم کنیم مسیر کاری آینده هموارتر خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در نشست امروز درباره نیروی انسانی، اعتبارات آموزش و پرورش، عدالت و کیفیت آموزشی، زیست بوم جدید و شکل گیری آموزش بر بستر مجازی و استفاده از ظرفیت های قانونی گفت وگوهای مفصلی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش تعلق می گیرد اظهار کرد: مقداری از سهمی که دولت پیش بینی کرده کاهش پیدا می کند چون سرجمع مابقی ردیف ها را بالا می برند سهم آموزش و پرورش پایین می آید. درخواست ما این است که سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

ادامه دارد