جمعه 28 اردیبهشت 1403

تکمیل خیانت، امارات و بحرین پیمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکمیل خیانت، امارات و بحرین پیمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند

نیویورک - ایرنا - وزیران خارجه امارات و بحرین با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی روز سه شنبه پیمان عادی سازی روابط با این رژیم را با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند تا روند خیانت به آرمان مردم فلسطین را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله بن زاید آل نهیان از طرف امارات متحده عربی، عبدالطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین از یک سو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر این توافق را روز سه‌شنبه در کاخ سفید به امضا رساندند.

ترامپ پیش از این مراسم، به طور جداگانه با وزیران خارجه 2 کشور عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین با نتانیاهو دیدار و گفت وگو کرد. وی در دیدار با بن زاید آل نهیان مدعی شد: توافق‌های امروز می‌تواند به صلح واقعی منجر شود.

رئیس جمهوری آمریکا این پیمان را دری هوشمند خواند نه در پشتی برای صلح.

ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا در این مراسم هیچ یک از فلسطینیان دعوت نشده‌اند، گفت: آنها می‌بینند چه اتفاقی می‌افتد. اما او فکر می‌کنم ما با فلسطینی‌ها را در برخی موارد دیدار خواهیم کرد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما بدون ریختن خون در خاک، صلح خواهید داشت.

همزمان جمع زیادی از مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ سفید حضور یافته و علیه اشغالگری این رژیم و نادیده گرفته شدن حقوق مسلم فلسطینیان فریاد زدند.

خبر در حال تکمیل است.

*س_برچسب‌ها_س*