چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

تیک‌آف 6 فرودگاه در جابجایی مسافران نوروزی + اینفوگرافیک

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تیک‌آف 6 فرودگاه در جابجایی مسافران نوروزی + اینفوگرافیک

بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد که فرودگاه مهرآباد تهران، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و تبریز به ترتیب پر ترددترین فرودگاه های کشور در بازه سفرهای نوروزی مردم بوده است.

بررسی اقتصادنیوز نشان می دهد که تردد هوایی در بازه 24 اسفندماه تا 15 فرودین ماه که زمان پیک سفرهای نوروزی بوده 6 فرودگاه داخلی یادشده کشور، بیشترین حجم ترافیکی مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

سازمان هواپیمایی کشوری، علاوه بر 6 فرودگاه یادشده به عنوان رکوردداران در مسیرهای داخلی، اعلام کرد که در مسیر خارجی، بیشترین پروازها به عراق (کربلا و نجف)، ترکیه و امارات انجام شده است.

بنابر اعلام «جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری که گفته «آمار اعزام و پذیرش مسافر و همچنین نشست و برخاست پروازهای نوروزی امسال نسبت به بازه زمانی نوروز 1402 افزایشی بود»، از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی یعنی 24 اسفند 1402 تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه 1403، در مجموع «سه میلیون و 94 هزار و 155 مسافر با 25 هزار و 58 پرواز» جابه‌جا شدند.

اقتصادنیوز در این گزارش ضمن بررسی آمارهای رسمی و اعلام رتبه فرودگاه های پرترافیک کشور در نوروز 1403، به بررسی میزان رشد تعداد مسافران و پروازهای نوروزی 1403 نسبت به مدت مشابه در سال 1402 پرداخته است.

نکته جالب این بررسی آن است که با وجود اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر افزایشی بودن سفرهای نوروزی 1403 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تطبیق آمار پرواز و مسافران هر یک از فرودگاه ها و مقایسه آن با نوروز 1402، از رشد مثبت در همه این فرودگاه ها حکایت ندارد؛ دراین میان برخی فرودگاه ها با رشد پرواز و مسافران روبرو شدند اما برخی دیگر رشد منفی در تعداد مسافران نوروزی و پروازها را نسبت به نوروز سال گذشته تجربه کردند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با عنوان تیک آف 6 فرودگاه در جابجایی مسافران نوروزی بخوانید

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.