شنبه 8 اردیبهشت 1403

ثبت 6322 حادثه طبیعی در سامانه مدیریت اطلاعات حوادث کشور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ثبت 6322 حادثه طبیعی در سامانه مدیریت اطلاعات حوادث کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی رحمتی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد حادثه طبیعی به صورت تقریبی شامل 953 مورد زلزله بیش از سه ریشتر، 499 مورد سیل، 680 مورد توفان، 73 مورد تگرگ منجر به خسارت، سه هزار و 646 مورد آتش سوزی، 196 مورد سرمازدگی و یخبندان، 13 مورد ریزش بهمن، 35 مورد رانش زمین، 184 مورد برف و کولاک و 44 مورد صاعقه در سراسر کشور بوده است.

به استناد بند ب و پ ماده 9 قانون سازمان مدیریت بحران کشور، ارتقای همکاری و هماهنگی بین سازمانی بمنظور ایجاد هم افزایی و تحقق اهداف کلان از طریق تشکیل بانک اطلاعاتی تخصصی مدیریت بحران و دسترسی متناسب به نظام جامع مدیریت اطلاعات، مستندسازی و علت یابی و ارتقای توان شناسایی مخاطرات و درک خطر حوادث و سوانح در سطح کشور از جمله تهیه اطلس ملی مخاطرات طبیعی اصلی ترین عنصر و مشخصه بارز سامانه سما است.

در سامانه سما همه مراحل حوادث و بحران‌ها شامل ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه تا ثبت خسارات، بودجه، پروژه‌ها، تجهیزات، آموزش‌ها، مانورها و فعالیت‌های شورای هماهنگی استان‌ها ثبت می‌شود. همچنین به مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور، مؤسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی و نظایر آن پرداخته می‌شود.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

منبع: خبرگزاری ایرنا