یک‌شنبه 8 مهر 1403

ثبت‌نام دانش‌آموزان در اصفهان غیرحضوری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت‌نام دانش‌آموزان در اصفهان غیرحضوری است

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد ثبت‌نام و رییس ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از ثبت‌نام دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی آتی بصورت غیرحضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا از یکم تیر خبر داد.

علیرضا محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به سامانه "Erp.ir/sabt99" مراجعه و با تکمیل مشخصات دانش آموز به همراه گزینه محدوده سکونت و کدپستی اقدام یه ثبت نام فرزندان خود کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس تنها یکبار و آن هم در حد تحویل مدارک دانش‌آموز نیاز به مراجعه حضوری به مدرسه اعلام شده است.

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امکان ثبت نام غیرحضوری به صورت پایلوت در شهر اصفهان و به دلیل گستردگی آن با داشتن 6 ناحیه آموزشی صورت می‌گیرد اما به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز اعلام شده که در صورت تمایل، درخواست خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر شعار "بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه به محل سکونت" برای تحصیل دانش آموزان گفت: به دلیل ادامه داشتن احتمالی شیوع بیماری کرونا، این مهم امسال با تاکید بر ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان بیشتر مدنظر قرار دارد.

محمودی با اشاره به تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای استفاده از سرویس‌های مدارس گفت: بر این اساس رانندگان تنها مجاز به سوارکردن سه دانش‌آموز خواهند بود که این امر هزینه بیشتری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و بر این اساس تحصیل در نزدیکترین مدرسه به سکونت این دغدغه را کاهش می‌دهد.

وی به آمادگی کامل مدارس برای بازگشایی در اول مهرماه و یا در صورت آغاز زودهنگام در تابستان بنا به دستور ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: این آمادگی حتی برای آموزش غیرحضوری نیز در استان وجود دارد.

دبیر ستاد ثبت‌نام و رییس ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: همانند سال‌های گذشته تاکید می‌شود که مدیران مدارس دولتی هیچ گونه مجوزی برای دریافت وجه در زمان ثبت‌نام با عنوان شهریه و کمک به مدرسه ندارند.

وی ادامه داد: بر این اساس بیش از 10 تیم نظارت و بازرسی علاوه بر تیم‌های مستقر در 41 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان بر شیوه ثبت‌نام مدارس نظارت دارند و با متخلفان برخورد می‌شود.

محمودی پیش‌بینی کرد که امسال بیش از 850 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان ثبت‌نام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*