یک‌شنبه 27 خرداد 1403

جاده‌های این 12 استان بارانی است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جاده‌های این 12 استان بارانی است

سرهنگ احمد شیرانی در تشریح وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در برخی محورهای استان‌های مازندران، گلستان، قزوین، گیلان و خراسان شمالی بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش باران و مه گرفتگی در جاده‌های 12 استان کشور خبر داد.

وی با اشاره به مه گرفتگی افزود: همچنین در برخی از محورهای استان های البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، سمنان، قزوین، مازندران، همدان و گلستان مه گرفتگی اعلام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره جاده‌های شمالی کشور ادامه داد: تردد در محور هراز، فیروزکوه، چالوس، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت روان است اما بارش باران و مه گرفتگی در این محورها داریم.

شیرانی درباره وضعیت ترافیکی سایر جاده ها گفت: ترافیک در آزادراه قزوین - کرج، کرج - تهران محدوده های پل کلاک و وردآورد و در محور شهریار - تهران محدوده شهرقدس نیمه سنگین است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام محور در حال حاضر مسدود است؛ افزود: محور شریانی خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا به رانندگان توصیه کرد که در مه گرفتگی جاده ها، از چراغ های مه شکن و نور بالای خودرو خود استفاده کرده و با صبر بیشتری رانندگی کنند. همچنین رعایت فاصله طولی مناسب و استفاده از برف پاک کن در روزهای بارانی باید مدنظر رانندگان قرار گیرد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن 88255555 و 120 از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.