دوشنبه 9 مهر 1403

جامعه روحانیت

جامعه روحانیت

وب‌گاه مشرق نیوز

انتخابات ریاست‌جمهوری1400 یک نقطه عطف و آغازگر فصل جدید در تاریخ جریان اصلاحات بود. از انشقاق و چنددستگی که معلوم نیست قابل‌ترمیم باشد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا با انتصاب نزدیکان مقامات سیاسی در پست‌های مختلف موافقید یا خیر؟ نقاط قوت و ضعف این انتصابات را چه می‌دانید؟ گفت: حقیقت این است که در انتصابات فامیلی به فرض اینکه رعایت شایسته سالاری صورت گیرد شبهه ناک است. شبهه آن این است که همین شایسته سالاری و همین شایستگی‌ها را ممکن است فرد دیگری هم داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، گفت: سازمان هنری‌رسانه‌ای «اوج» با کار زیاد، بدون اتهام‌زنی و جنگ‌های بی‌حاصل، زبان سینما را انتخاب کرده و با این زبان حرف می‌زند.

وب‌گاه خبر آنلاین

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: به آقای رییسی توصیه می کنم از انتصاب‌های حاشیه دار در دولت پرهیز کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد در بخشی از یادداشتی که به قضایای اخیر سایت رجانیوز و حمله به آیت الله صافی اشاره دارد نوشت: نکته ای که در این زمینه شگفت‌انگیز می‌نماید برخورد رییس‌جمهور است. درحالی‌که مسوولان بلندپایه کشور قولا یا عملا مخالفت خود را با این اسائه ادب اعلام کرده‌اند جناب آقای رییسی لام تا کام چیزی نگفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

صرف‌نظر از اینکه مقاله یک رسانه افراطی درباره حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی را توهین و هتک‌حرمت بدانیم یا آن را به اسائه ادب تنزل دهیم، واکنش‌ها به آن قابل‌مطالعه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در برابر قضاوت‌هایی که برخی پا را از منازعات معمولی سیاسی فراتر نهاده و به توهین به ساحت مرجعیت روی آوردند حتی صدای دو تشکل اصلی روحانی جناح راست یعنی جامعتین هم درآمده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مرجعیت شیعه از دوران صفویه تاکنون همواره مورد احترام مردم و به دنبال یادآور مشکلات جامعه به حاکمان بوده است. البته در این میان همیشه عده‌ای تندرو برای رسیدن به منویات سیاسی خود تلاش کرده‌اند از نهاد مرجعیت هزینه کنند و هر جا که مرجعیت را موافق با سیاسی‌بازی‌های خود ندیده‌اند با وجود ابراز ارادت ظاهری، از توهین به نهاد مرجعیت فروگذار نکرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

مرجعیت شیعه از دوران صفویه تاکنون همواره مورد احترام مردم و به دنبال یادآور مشکلات جامعه به حاکمان بوده است. البته در این میان همیشه عده‌ای تندرو برای رسیدن به منویات سیاسی خود تلاش کرده‌اند از نهاد مرجعیت هزینه کنند و هر جا که مرجعیت را موافق با سیاسی‌بازی‌های خود ندیده‌اند با وجود ابراز ارادت ظاهری، از توهین به نهاد مرجعیت فروگذار نکرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: جامعه روحانیت شیراز در بیانیه‌ای که آن را دفاع دلسوزانه از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نامید نوشت: مرجعیت در اندیشه اسلامی و مکتب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعه دارای جایگاهی رفیع می‌باشد و صیانت از مقام مراجع عظام تقلید وظیفه دینی، شرعی و ملی ماست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: یک عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مراجع خواسته‌ها و مطالبات مردم را به مسئولین می‌گویند و آن‌ها هم هنگامی که این حرف‌ها را شنیدند، به مقداری که ممکن است به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حجت الاسلام علی بخشی گفت: نباید فراموش کرد مرجعیت هم درمان می کند و گاهی با سکوتشان امکان دارد زخمهایی هم به جامعه وارد کنند. جامعه شناسان می گویند یک طرف جامعه ساختار، قانون، دیوانساری و فرآیند است و طرف دیگر جامعه است. تمام ساختارها و روالها و قانونها بناست در خدمت مردم و جامعه باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسعود ده نمکی گفت: این رفتارهای دوگانه را می بینیم. نوع برخوردی که با آیت الله مصباح درباره حکومت و دولت اسلامی و بحثهای کلامی می شود، شکل دیگری است. وقتی از شان خود مطلب خارج می شود و با فاشیسم و هیتلر مقایسه می شود و کسی واکنش نشان نمی دهد، نشان می دهد استاندارد دوگانه ای را درباره دلسوزی اخیر درباره مراجع می بینیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است جریان تندروی داخل کشور از هیچ اقدامی برای حذف نظرات مخالف خود فرو گذار نخواهد بود.

وب‌گاه عصر ایران

رسیدگی به اتهامات شبکه‌های خبری که موضوع اهانت به مرجعیت را منتشر و بازنشر کرده‌اند، در صلاحیت هیات نظارت بر مطبوعات است که همین امروز دستور داده شد که موضوع در هیات نظارت مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد

خبرگزاری ایسنا

برجام و برنامه هسته ای ایران / کرونا ویروس و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.