یک‌شنبه 10 تیر 1403

جان بولتون

جان بولتون

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها در یادداشتی نوشت که ادامه روابط اقتصادی ژاپن با متحد روسیه [ایران] به تلاش‌های جنگی این کشور کمک می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حمایت کمال قلیچداراوغلو از کردهای ترکیه بی‌سابقه نیست؛ اما از زبان سیاستمداری به محبوبیت او نشان می‌دهد که امکان دارد پس از انتخابات ماه مه تحولات زیادی در این کشور رخ دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز یک فرد و 6 نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: ایران به واسطه چین با عربستان سعودی همراه شده است. شما در حال از دست دادن آمریکای جنوبی و ایران هستید. روسیه و چین را از دست داده‌اید. فرانسه در حال بازبینی سیاست‌های خود است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تعلل عمدی آمریکا در صدور مجوزهای لازم برای ورود وزیر خارجه روسیه به آمریکا برای حضور در نشست‌های سازمان ملل صدای مسکو را در آورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ناصر کنعانی در توئیتی نوشت: انتشار دوره‌ای اخبار مربوط به اعزام زیردریایی، جابجایی ناوها و یا اعزام بمب افکنها به غرب آسیا، در شرایطی که معادلات جدید منطقه مستعد شکل‌گیری نظمی نوین و عدم نیاز به نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است، بخشی از تقلای دولت امریکا برای سرپوش گذاشتن بر روند افول قدرتش در جهان است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت بایدن بخش عمده قصورات در عملیات خروج از افغانستان را متوجه دولت قبلی آمریکا، یعنی دونالد ترامپ دانسته و او را متهم کرده‌اند که توافقی شتابزده را با طالبان امضا کرده است.

وب‌گاه الف

جان بولتون در مصاحبه‌ای دونالد ترامپ را سرطان حزب جمهوریخواه خوانده و هشدار داد، اعلام جرم اخیر دادگاه منهتن نیویورک علیه او ممکن است نهایتا برای این رئیس جمهور سابق آمریکا منفعت سیاسی داشته باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

برجام و قطعنامه 2231 شامل محدودیت‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای برای ایران بود که آن را بند غروب می‌گویند؛ بخشی از این محدودیت‌ها در تاریخ مهر 1402 (اکتبر 2023) به پایان می‌رسد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بولتون که بیش از یک سال در دولت ترامپ فعالیت می‌کرد، در مصاحبه‌ای که یکشنبه از شبکه سی. بی. اس پخش شد، گفت: باید بگویم که واکنش ترامپ به اعلام جرم علیه وی، برای آینده حزب خوشایند نیست. ترامپ سرطان حزب جمهوریخواه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا دونالد ترامپ سرطان حزب جمهوریخواه را معرفی کرد.

وب‌گاه عصر ایران

به رغم توقف موقت مذاکرات میان ایران و عربستان به دلیل حوادث داخلی عراق، امارات متحده عربی اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران، پس از نزدیک به هفت سال پس از کاهش سطح روابط با جمهوری اسلامی، به زودی به تهران بازگشته و ماموریت خود را از سر خواهد گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سفیر سابق ایران در انگلستان گفت: روسیه باید بداند تداوم اشغال بخشی از اوکراین و ادامه مخاصمه مسلحانه با این کشور در حال تبدیل به یک وضعیت فرسایشی است که باعث تضعیف منابع انسانی و مادی این کشور خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روسیه باید بداند تداوم اشغال بخشی از اوکراین و ادامه مخاصمه مسلحانه با این کشور در حال تبدیل به یک وضعیت فرسایشی است که باعث تضعیف منابع انسانی و مادی این کشور خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ماه مرداد با اولین توافق مهم پس از آغاز جنگ در اوکراین آغاز شد. بر اساس این توافق که از طریق مذاکرات میان اوکراین، ترکیه، روسیه و سازمان ملل متحد انجام شد، چارچوبی برای ازسرگیری ارسال محموله‌های جهانی غلات به خارج از اوکراین مشخص شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ترامپ گرچه برای انتخابات 2024 اعلام کاندیداتوری کرده اما بیش از همیشه در برابر مخالفان درون و برون‌حزبی خود آسیب‌پذیر است. لیست زیر 5 جمهوری‌خواهی هستند که یا قبلا اعلام نامزدی کرده یا طبق گمانه‌زنی‌ها ممکن است به زودی وارد رقابت‌ها شوند.