جمعه 14 اردیبهشت 1403

پیمان‌پاک: جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو 2024

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پیمان‌پاک: جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو 2024

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی: باتوجه به موفقیت‌های بدست آمده و استقبال بیش از 1200 تاجر از کشور‌های مختلف در ایران اکسپو 2023، در نمایشگاه ایران اکسپو پیش‌رو در مجموع 120 شرکت مطرح ایرانی در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی حضور دارند که بیش از 6500 مترمربع غرفه را به خود اختصاص داده‌اند. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط سازمان توسعه تجارت در نمایشگاه ایران اکسپو...

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی: باتوجه به موفقیت‌های بدست آمده و استقبال بیش از 1200 تاجر از کشور‌های مختلف در ایران اکسپو 2023، در نمایشگاه ایران اکسپو پیش‌رو در مجموع 120 شرکت مطرح ایرانی در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی حضور دارند که بیش از 6500 مترمربع غرفه را به خود اختصاص داده‌اند. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط سازمان توسعه تجارت در نمایشگاه ایران اکسپو 2024، حداقل 86 مقام مسؤول از 49 کشور مختلف در سطح نخست‌وزیر، وزیر، معاونین وزرا و بیش‌از 2000 تاجر معتبر از کشور‌های مختلف نظیر عراق، روسیه، هند، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، شرق اروپا، اتحادیه اوراسیا، هند، پاکستان، چین، آسیای میانه، ترکیه، آلمان، نروژ، دانمارک و کشور‌های حوضه ASAN و قاره آفریقا و آمریکای لاتین حضور خواهند داشت که بیش از 50 درصد این افراد در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی فعالیت دارند. توسعه تجارت با کشور‌های عضو پیمان اوراسیا در حوزه محصولات گلخانه‌ای و باغی، خشکبار و آبزیان هم‌چنین توسعه صادرات سیب، کیوی و خرما به هند و برخی محصولات به چین، مهم‌ترین هدف‌گذاری کشور در توسعه تجارت صنایع غذایی و محصولات کشاورزی کشور است که با حضور جدی در نمایشگاه‌ها و اعزام / پذیرش هیأت‌های تجاری محقق خواهد شد. به‌منظور گسترش همکاری‌های کشاورزی با قاره آفریقا و آمریکای لاتین برنامه‌ریزی‌هایی در قالب صادرات خدمات فناوری، تجهیزات کشاورزی صورت‌گرفته است و هم‌زمان پیگیری حضور تجار این کشور‌ها در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 از سوی وزارت جهادکشاورزی و با هماهنگی سازمان توسعه تجارت درحال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.