یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

جبهه مقاومت آماده مقابله با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، وحید جلال زاده در تشریح جزئیات سفر هیئت پارلمانی کشورمان به سوریه و لبنان، گفت: این سفر در آستانه سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه انجام شد، در این سفر به همراه عده ای از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چهار روز در سوریه و لبنان حضور داشتیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس ملاقات و دیدار‌هایی با مقامات ارشد دو کشور اعم از نخست وزیر سوریه، وزاری خارجه و روسای مجلس سوریه و لبنان، گروه‌های فلسطینی، جامعه ایرانی مقیم دو کشور و... انجام و تحولات منطقه و همچنین آخرین اقدامات گروه‌های تروریستی و اشغالگران بیگانه در سوریه بررسی شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره موضع گیری مبتنی بر نپذیرفتن حضور کشور بیگانه در سوریه داشته و این موضوع به طور علنی اعلام شده لذا در ملاقات‌هایی که صورت گرفت این امر مجددا مورد تاکید قرار گرفت؛ به عبارتی ایران از جبهه مقاومت و هر گروهی که بخواهد در مقابل رژیم صهیونیستی علم مقاومت را بردارد، حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین هیئت پارلمانی ایران در روستای مارون الراس در جنوب لبنان که در نقطه صفر مرزی با سرزمین‌های اشغالی همسایه قرار دارد حضور یافت و پیام حمایت ایران را به برادران خود در سرزمین‌های فلسطین اعلام کرد.

جلال زاده تصریح کرد: باید اذعان کرد استقبال گروه‌های فلسطینی از هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ستودنی بود و آن‌ها در همه ملاقات‌ها اذعان داشتند اگر حمایت ایران نبود، قطعا امروز داعشی‌های تروریست در منطقه حاکم بودند و به جنایت‌های خود ادامه می‌دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه تصریح کرد: دیدار با سید مقاومت، سید حسن نصرالله طی مدت سه ساعت از دیگر دیدار‌های مهم بود که در آن وضع منطقه و جبهه مقاومت بررسی شد؛ در این دیدار یکی از اعضای هیئت پارلمانی، سوالی را در خصوص فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه رژیم غاصب اسرائیل تا 25 سال آینده نابود خواهد شدمطرح کرد که منجر به تحلیل دبیر کل حزب الله لبنان از وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی شد و مطابق گفتگو‌ها به نظر می‌رسد این مهم زودتر از پیش بینی مدنظر رقم خواهد خورد؛ جبهه مقاومات آماده هر گونه مقابله با رژیم صهیونیستی است و حمایت‌های جمهوری اسلامی از این جبهه همانند گذشته است.