چهارشنبه 18 مهر 1403

جدایی بزرگان، علما و مراجع از قرآن ممکن نیست

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جدایی بزرگان، علما و مراجع از قرآن ممکن نیست

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی عنوان کرد: از باب روشنگری و خبر رسانی صحیح در مقابل دروغ ها و تهمت های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود.

متن پیام این مرجع شیعیان که امروز 2 دی ماه به همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، ارسال شده بود، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هرچیز تشکیل این همایش را به همه دست اندرکاران گرامی و حضار تبریک می گویم و امیدوارم نتایج قابل توجهی برای جهان اسلام و شیعه داشته باشد.

برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند رابطه مراجع، بزرگان، علمای شیعه و حوزه های علمیه با قرآن آنقدر نزدیک بوده و هست که جدایی آن ها از هم ممکن نیست.

تفاسیر مهمی که علمای شیعه برقرآن نوشته اند و کتابهایی همچون آیات الاحکام که در فقه شیعه جایگاه مهمی دارد و دروس متعددی که در حوزه های علمیه به عنوان درس تفسیر همواره برقرار است بهترین شاهدان براین مدعا است.

ولی از باب روشنگری و خبر رسانی صحیح در مقابل دروغ ها و تهمت های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود تا حقیقت امر روشن و خلاف گویی ها فاش گردد.

امسال این همایش ارزشمند به نام حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی تشکیل یافته تا دیدگاه های علوم قرآنی ایشان مورد بررسی و استفاده قرار گیرد و این سنت حسنه سال های آینده هم به نام علمای بزرگ دیگر شیعه تکرار گردد و مخصوصا نسل جوان طلاب به اهمیت این امر مواقف گردد.

اینجانب بار دیگر لازم می دانم که از تمام کسانی که به فکر تشکیل چنین همایش مفید و موثری افتاده اند و برای پیاده کردن آن زحمت کشیده اند، تشکر وافر نمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

قم - ناصر مکارم شیرازی - دی ماه 1398

انتهای پیام /