شنبه 8 اردیبهشت 1403

جدیدترین سری بازی‌های فیفا بدون حضور روسیه عرضه می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
جدیدترین سری بازی‌های فیفا بدون حضور روسیه عرضه می‌شود

جدیدترین سری بازی‌های فیفا بدون حضور روسیه در سطح بازار فضای مجازی عرضه می‌شود.

جدیدترین سری بازی‌های فیفا بدون حضور روسیه در سطح بازار فضای مجازی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حذف تیم ملی و تیم‌های باشگاهی روسیه از عرصه رقابت‌های ورزشی جهانی به نشانه اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه روسیه علیه اکراین تنها محدود به دنیای واقعی نشد و اعتراض‌ها به فضای مجازی و دنیای بازی‌ها بخصوص بازی پرطرفدار فیفا هم کشیده شده است. تا آنجا که در بازی FIFA 23 که هفته اول مهرماه 1401 منتشر می‌شود، خبری از حضور تیم‌های روسی در سطح ملی و باشگاهی نخواهد بود.

با اعلام شرکت الکترونیک آرتز این بازی هفته اول مهرماه 1401 منتشر می‌شود. اما اتفاق خبرساز در انتشار بازی FIFA 23 که همزمان با رونمایی رسمی شرکت الکترونیک آرتز از این بازی رسانه‌ای شد، حذف تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از بازی FIFA 23 است. این اقدام الکترونیک آرتز در همبستگی با مردم اوکراین و ایجاد صلح و پایان تهاجم به این کشور انجام شده است.

اما حذف تیم روسیه از بازی FIFA 23 تنها ویژگی تازه‌ترین سری از مجموعه بازی‌های فیفا نیست و برای نخستین بار در سابقه ساخت و انتشار بازی فیفا در جدیدترین سری این بازی‌ها شاهد حضور تیم‌های بانوان نیز خواهیم بود. اضافه شدن جام جهانی 2022 قطر و جام جهانی زنان 2023 استرالیا و نیوزیلند نیز در برنامه‌های این شرکت برای به‌روزرسانی این بازی قرار دارد.

همچنین قابلیت کراس - پلی در تمامی حالت‌های یک به یک (1v1) از جمله FIFA Ultimate Team، Online Seasons و Online Friendlies در دسترس خواهد بود.

با اعلام الکترونیک آرتز، بازی FIFA 23 اوایل پاییز امسال برای کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس وان و همچنین برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود.