دوشنبه 9 مهر 1403

جزئیات افزایش دستمزد 99 حداقل بگیران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جزئیات افزایش دستمزد 99 حداقل بگیران

تهران - ایرنا - جلسه شورای عالی کار که روز گذشته برگزار شد دو مصوبه مهم داشت که یکی افزایش 200 هزارتومانی حق مسکن و دیگر رشد پنج درصدی پایه مزدی حداقل بگیران بود تا مجموع حقوق کارگران در سال جاری 26 درصد افزایش خواهد پیدا کند.

سرانجام جلسه شورای عالی کار در سال 99 با دستور کار افزایش حق مسکن کارگران روز گذشته با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت و نمایندگان کارگری و کارفرمایی ساعت 17 در وزارت تعاون برگزار شد.

پس از ساعت‌ها چانه زنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت با افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران توافق کردند و مقرر شد حق مسکن 300 هزار تومانی کارگران به هیات دولت پیشنهاد شود. پیش از این شورای عالی کار حق مسکن کارگران را یکصد هزار تومان اعلام کرده بود.

همچنین در جلسه روز گذشته مصوب شد تا 75 هزار تومان از پایه سنواتی کم و به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شود. براین اساس پایه کارگران حداقل بگیر در سال 99 که پیش از 21 درصد رشد داشت، 26 درصد شد.

پیش از این پایه سنوات در مصوبه فروردین ماه 175 هزار تومان تعیین شده بود که با مصوبه روز گذشته شورای عالی کار به 100 هزار تومان کاهش یافت.

براساس مصوبه روز گذشته شورای عالی کار پایه حقوق از یک میلیون و 835 هزار تومان به یک میلیون 911 هزار تومان افزایش یافت.

همچنین حداقل دستمزد یک کارگر مجرد (بدون در نظرگرفتن سابقه کار) در سال جاری 2 میلیون و 610 هزار تومان شد که نسبت به سال گذشته 44.5 درصد افزایش یافت. حداقل دستمزد یک کارگر مجرد در سال گذشته یک میلیون و 806 هزار تومان بود.

*س_برچسب‌ها_س*