جمعه 7 اردیبهشت 1403

جزئیات برگزاری جشنواره حرکت اعلام شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جزئیات برگزاری جشنواره حرکت اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد علی اسلامی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری جشنواره حرکت با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره حرکت گفت: هدف از برگزاری این جشنواره جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت های علمی است، یعنی بستری تشکیل شود تا انجمن‌های علمی کارهایشان را انجام دهند و دانشجویان ممتاز در این جشنواره شناسایی شوند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم پس از اختتامیه ارتباط‌ها را با برگزیدگان جشنواره از دست بدهیم، نکته بعدی بحث انتقال تجربیات علمی و هم افزایی انجمن های علمی است که ما برای هم افزاری بهتر فضایی ایجاد کردیم تا در 5 گروه آزمایشی علوم انسانی، هنر، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی دستاوردها ارایه شوند.

اسلامی ادامه داد: نکته بعدی بحث تقویت ارتباط جامعه دانشگاه و صنعت با تمرکز و اولویت های کشور است، ما حدود 10 هزار انجمن علمی و 34 اتحادیه در کشور داریم، اینها پل ارتباطی جامعه و صنعت هستند. از ابتدای امسال آموزش حضوری از سر گرفته شده، تمام تلاش وزارت علوم این بود که فعالیت ها به طور کامل انجام شود مانیز جشنواره حرکت را برگزار کردیم.

اسلامی گفت: بحث تقویت فعالیت‌های بین رشته‌ای و ایجاد بستر مناسب برای آشنایی صاحبان مشاغل با شرکت های دانش بنیان و افزایش تعاملات علمی بین المللی در این جشنواره بسیار مهم بود. وی با بیان اینکه هزار و 894 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: آثار 60 کشور در این جشنواره داوری شد به طوری که از کشورهای هلند، اسپانیا، سنگاپور، ترکیه، آمریکا، لهستان، فرانسه، مصر، اتریش، سوریه، آلمان، پاکستان، کانادا، برزیل و مالزی اثر داشتیم. وی ادامه داد: در این جشنواره 13 بخش اختراع و یک بخش ویژه داریم، 337 خط اثر در بخش انجمن برتر، 18 اثر در بخش فعالیت های خلاقانه، 73 اثر در بخش کارآفرینی، 56 اثر در بخش کتاب 147 اثر در بخش محتوای دیجیتال، 121 اثر در بخش مسابقه، 303 اثر در بخش نشریه، 35 اثر در بخش دانشگاه برتر و 307 اثر در بخش بین الملل داشتیم همچنین بخش ویژه با موضوع کرونا و پسا کرونا، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و محیط زیست برگزار شد که در این بخش نیز 98 اثر داشتیم. انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

محمد علی اسلامی جشنواره حرکت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
جزئیات برگزاری جشنواره حرکت اعلام شد 2