شنبه 7 مهر 1403

جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد

جزئیات و شرایط ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

زمین رایگان و مسکن رایگان به مشمولان طرح جوانی اختصاص می‌یابد. یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از 24 آبان ماه 1400 باشد، مشمول دریافت زمین رایگان هستند. نحوه دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت اعلام شد. جزئیات ثبت‌نام زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت و دریافت وام فرزندآوری برای والدین دارای 3 فرزند و بیشتر آغاز شد.

جزئیات و شرایط ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

واگذاری زمین‌های موردنیاز قانون جوانی جمعیت برای متقاضیان زنجانی

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای واگذاری زمین‌های موردنیاز قانون جوانی جمعیت برای متقاضیان واجدشرایط در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی اظهار کرد: خوشبختانه به زودی زمین‌های موردنیاز قانون جوانی جمعیت برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان واگذار خواهد شد.

وی ابراز کرد: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را دارد و در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت وظایفی برای راه و شهرسازی تعریف شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 1324 نفر متقاضی دارای بیش از سه فرزند در استان زنجان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 946 نفر در شهرستان زنجان ثبت‌نام کردند.

اسماعیلی تعداد متقاضیان واجد شرایط در استان را 1286 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 919 نفر واجد شرایط در شهرستان زنجان هستند.

وی تعداد متقاضیان رد درخواست شده را 9 نفر اعلام کرد و افزود: در شهرستان زنجان برای 594 متقاضی پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان تعداد متقاضیان تایید نهایی شده را 459 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد متقاضی تایید شده متعلق به شهرستان زنجان است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این قانون برای متقاضیان مسکن سه فرزند به بالا، فرم (ج) قرمز به استناد قانون و برای فرزند سوم به بالا نادیده گرفته می‌شود و می‌توانند از امتیاز خانه‌دار شدن دوباره استفاده کنند.

واگذاری زمین به خانواده‌های بیش از 3 فرزند در اردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: براساس ثبت‌نام‌هایی که تاکنون در سامانه صورت گرفته، تعداد 59 قطعه زمین به خانواده‌های بیش از 3 فرزند در شهرستان اردستان واگذار می‌شود.

امیرحسین زرگری، ظهر امروز (یکشنبه، 14 خرداد) در مراسم قرعه کشی واگذاری زمین رایگان به خانواده‌هایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از تاریخ 24 آبان 1400 به بعد متولد شده است، اظهار کرد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از 24 آبان ماه 1400 باشد، مشمول دریافت زمین رایگان می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون مدارک تعداد کمی از متقاضیان زمین رایگان در سامانه تایید شده، افزود: پس از انجام قرعه‌کشی و تخصیص پلاک ثبتی به هر خانواده و در صورت تایید نهایی مدارک ثبت‌نام کنندگان در سامانه وزارت راه و شهرسازی، مراحل نهایی واگذاری، انجام می‌شود.

با گزارش ایسنا، رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان اضافه کرد: مطابق برنامه تعریف شده، برای متقاضیانی که هم‌اکنون مدارک آنها در سامانه تایید شده به زودی مصوبه هیئت نمایندگی و قرارداد واگذاری انجام می‌شود. البته هزینه آماده‌سازی زمین را متقاضیان باید پرداخت کنند که با تنفس‌های چند ساله انجام می‌شود.

زرگری خاطرنشان کرد: پس از تنظیم قرارداد واگذاری و پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی، سند پلاک زمین تخصیص یافته به نام پدر و مادر و هر کدام 3 دانگ، انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ثبت نام‌هایی که تاکنون در سامانه صورت گرفته، این قرعه کشی برای واگذاری 30 قطعه زمین در شهر اردستان، 19 قطعه در زواره و 10 قطعه در مهاباد در نظر گرفته شده است، گفت: این قطعات در هر سه شهر از زمین‌هایی که در کنار مسکن مهر قرار دارد به متقاضیان واگذار می‌شود.

واگذاری 200 قطعه زمین رایگان در خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در مرحله اول 200 قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان به متقاضیان واگذار شد.

قاسم قاسمی در آیین کلنگ زنی 200 قطعه زمین به خانواده های بالای سه فرزند در قالب طرح جوانی جمعیت که در شهرک گلستان بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اولین واگذاری زمین به یک خانواده 10 فرزندی بود که یک قطعه زمین 200 متری واگذار شد و کلنگ آن نیز بر زمین زده شد.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 380 نفر در 22 شهر استان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده و واجد شرایط هستند.

قاسمی گفت: از این تعداد، یک هزار و457 درخواست در بجنورد، 227 درخواست در شیروان، 287 درخواست در اسفراین، 87 درخواست در آشخانه، 110 درخواست در جاجرم، 40 درخواست در فاروج، 28 درخواست در گرمه، 48 درخواست در ایور، 36 درخواست در درق، 12 درخواست در صفی آباد و 12 درخواست در شوقان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 13 درخواست در راز، 6 درخواست در غلامان، 3 درخواست در تیتکانلو، 2 درخواست در حصار و گرمخان، 3 درخواست در پیش قلعه، 3 درخواست در یکه صعود، 2 درخواست در چناران شهر و در شهرهای آوا، زیارت، سنخواست و قاضی هر کدام یک درخواست در سامانه ثبت شده است.

وی یادآور شد: زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای 3 فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ 24 مهر ماه 1400 به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: البته در برخی از شهرهای جدید استان از جمله چناران شهر، آوا و یکه سعود به علت نداشتن حریم مصوب باید موضوع تامین زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شود.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند تا مراحل قانونی برای واگذاری اقساطی زمین اقدام شود.

دکتر حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر تامین زمین برای خانواده های بالای 3 فرزند براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی امر مانند راه و شهرسازی و سایر دستگاه های خدماتی مساعدت کنند تا مراحل بعدی آماده سازی و ساخت خانه ها نیز انجام شود.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد 2
جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد 3