سه‌شنبه 29 خرداد 1403

جزئیات دیدار باقری و رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات دیدار باقری و رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق

سرپرست وزارت امورخارجه در دیدار با رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: رایزنی‌ها و هماهنگی‌های مستمر ما در زمینه‌های مختلف عاملی برای حفظ ثبات و توسعه در منطقه است.

به گزارش مشرق، در دیدار علی باقری کنی، سرپرست وزارت امورخارجه با بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که شامگاه جمعه با حضور تعدادی از اعضای دفتر سیاسی در شهر دباشان برگزار شد، وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی در اقلیم کردستان، عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی و کار مشترک برای حفظ ثبات و غلبه بر چالش‌ها تاکید شد.

در این دیدار 2 طرف همچنین بر تداوم هماهنگی و گفت‌وگوی جدی بین 2 دولت به منظور حل و فصل مسائل باقی‌مانده بر اساس قانون اساسی، به گونه‌ای که عدالت و مشارکت واقعی رعایت شود، تاکید کردند.

بافل طالبانی در این دیدار اهمیت روابط دوستانه اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به‌ویژه با اتحادیه میهنی کردستان که پیشینه‌ای کهن دارد، مورد تاکید قرار داد.

علی باقری نیز در این دیدار از تسلیت و مشارکت رئیس جمهور اتحادیه میهنی و اقلیم کردستان در مراسم تشییع پیکرشهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش از مردم و دولت این منطقه تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به نقش رئیس جمهور مام جلال در ساخت عراق جدید و روابط دوستانه خود با اقلیم کردستان که به آن متعهد هستیم احترام می‌گذارد. رایزنی‌ها و هماهنگی‌های مستمر ما در زمینه های مختلف عاملی برای حفظ ثبات و توسعه در منطقه است.

سرپرست وزارت امورخارجه همچنین در جریان سفر به سلیمانیه ضمن حضور بر مزار جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و ادای احترام به وی، دفتر یادبود این مقام پیشین عراقی را امضا کرد.

باقری در سفر به سلیمانیه با برهم صالح، رییس جمهور سابق عراق و به‌علاوه رهبران احزاب سیاسی سلیمانیه عراق دیدار و رایزانی کرد.