یک‌شنبه 1 مهر 1403

جشنواره‌ای از فیلم‌های دفاع مقدس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جشنواره‌ای از فیلم‌های دفاع مقدس

فیلم‌های سینمایی «وصل نیکان»، «مهاجر»، «بلمی به سوی ساحل»، «پرواز در شب»، «مستطیل قرمز»، «افق»، «تک تیر انداز»، «ایستاده در غبار»، «هور در آتش»، «کیمیا»، «آبادان یازده 60»، «شیار 143»، «تنگه ابوقریب»، «جنگ نفت کش ها»، «بی قرار»، «لیلی با من است»، «فرزند خاک»، «شماره 10» و «مقاومت»؛ در طول هفته دفاع مقدس از شبکه‌های یک، تهران، آموزش و نمایش روی آنتن می‌روند.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «وصل نیکان» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، یک شنبه 1 مهر ماه ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: در زمان جنگ تحمیلی و همزمان با موشک باران شهر‌های ایران، یک گروه از سپاه مسئول خنثی کردن موشک‌های عمل نکرده می‌شوند یکی از افراد این گروه همزمان نزدیک عروسی کردن و برپا کردن جشن مراسم خود می‌باشد. در این هنگام دوستان او به او اصرار می‌کنند که به فکر مراسم عروسی خود باشد و با گروه به خنثی سازان نیرو کم دارند امید به کمک ان‌ها می‌رود و در حین یکی از عملیات‌ها یک موشک خنثی نشده به روی او می‌افتد و به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل می‌شود و مراسم عروسی در بیمارستان انجام می‌شود..

حسن عباسی، کبری فرخی و حبیب اله بهمنی در فیلم سینمایی «وصل نیکان» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «مهاجر» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا»، دوشنبه 2 مهر ماه ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: هواپیما‌های بدون سرنشین مهاجر که از روی زمین کنترل می‌شود جهت انجام عملیاتی شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته می‌شوند. به‌دلیل برد محدود دستگاه کنترل، خلبانان در دو ایستگاه مقابل، رودرروی هم و در خطوط دشمن مستقر می‌شوند. خلبانی که به خطوط دشمن نفوذ کرده، در حالی که با دشمن درگیر می‌شود، با مهارت عملیات شناسایی را انجام می‌دهد و هواپیما را در هوا تحویل خلبان دوم می‌دهد. در حالی که...

علیرضا حاتمی، علیرضا حیدری و ابراهیم اصغرزاده در فیلم سینمایی «مهاجر» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بلمی به سوی ساحل» به کارگردانی «رسول ملاقلی پور»، سه شنبه 3 مهر ماه ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: در زمان جنگ ایران و عراق، در خرمشهر جنگ خانه به خانه جریان دارد. مرتضی، فرمانده یک گروه پاسدار خواهان یک فروند هلی کوپتر برای رساندن قوای کمکی به خرمشهر است. نماینده بنی صدر، رییس جمهور و فرمانده کل قوا، با درخواست او مخالفت می‌کند. مرتضی و افرادش به ناچار با لنج حرکت می‌کنند و یک روز بعد از خرمشهر به منطقه می‌رسد. او به همراه دو تن از بازماندگان رزمنده شهر عبدالله و صالح، سوار بر بلم از کارون می‌گذرد و به خرمشهر می‌رود و نقشه پایگاه‌های دشمن را تهیه می‌کند. دشمن از حضور آنان مطلع می‌شود و...

خسرو ضیایی، عطاء الله سلمانیان، بهزاد بهزادپور، جعفر دهقان و فرید کشن فلاح از بازیگران «بلمی یه سوی ساحل» هستند.

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی «زنده یاد رسول ملاقلی پور»، چهارشنبه 4 مهر ماه ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیرو‌های ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و...

زنده یاد فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی «حسن و حسین صیدخانی»، پنج شنبه 5 مهر ماه ساعت 00:30 دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم قصه مردم جنگ‌زده‌ای است که حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند؛ آنها در اردوگاه برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، اما در دقیقه 55 به ناگاه بازی متوقف می‌شود...

اندیشه فولادوند، مهدی اسدی و علی اوسیوند از بازیگران این فیلم هستند.