سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

جشنواره ملی موسیقی

جشنواره ملی موسیقی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مجید انتظامی، عبدالجبار کاکایی و محمد سعید شریفیان آثار بخش تک آهنگ نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» را ارزیابی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: نتیجه برگزاری جشنواره موسیقی جوان در سطح کشور آشنا شدن نسل جوان با موسیقی و فرهنگ آوایی همه اقوام است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نوازنده کمانچه و داور جشنواره موسیقی جوان گفت: سلیقه موسیقایی مردم را باید هدفمند و جهت‌دهی کرد، ما هنرمندان باید برای انتخاب درست موسیقی آنها تصمیم بگیریم و نه مافیای موسیقی.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: یکی از نوازندگان دف و سازهای کوبه‌ای ضمن انتقاد از نحوه رقابت هنرمندان در جشنواره‌های موسیقایی به بیان نقطه نظرات خود درباره فقدان خلاقیت و دوری از روش‌های سنتی برخی نوازندگان سخن گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، علی نیکنام مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به برگزاری پانزده دوره از جشنواره موسیقی جوان و تثبیت جایگاه آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین جشنواره‌های موسیقایی کشور، سرنوشت برگزیدگان را مهمترین دغدغه برگزارکنندگان جشنواره برشمرد. نیکنام گفت: یکی از دغدغه‌های جدی برگزارکنندگان جشنواره، اهالی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: جشنواره موسیقی جوان، فعال و پویاست اما نکته اینجاست که جشنواره ملی موسیقی جوان می‌تواند به غنی‌سازی جشنواره نواحی و نیز جشنواره فجر کمک کند.

خبرگزاری ایسنا

پیمان صفوتی داور بخش موسیقی نواحی شاخه دف می‌گوید: در حال حاضر در سنندج مقام‌هایی داریم که خیلی وقت بود گم شده بودند ولی با وجود جشنواره جوان و حضور بخش موسیقی نواحی، بسیاری از نوازندگان سنندج آنها را نواختند و نه تنها نوازندگان کرد بلکه کل کشور توانستند به واسطه این اجراها با بخش مقامی و نواحی خانقاهی منطقه کردستان آشنا شوند و به طور کلی جایگاه دف‌های مقامی کردستان را مشخص کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: بخش نواحی این جشنواره، استادان گمنام و ازیادرفته را پیدا کرد و به نوجوانان و جوانانی توجه دارد که در عرصه موسیقی نواحی فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هیأت‌داوران بخش‌های تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای، مسابقه طرح و ایده تئاتر خیابانی و بخش سرود و نماهنگ فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: عشقی که در دل جوان‌ها نسبت به موسیقی اقلیم‌شان جوانه زد، هرگز از بین نخواهد رفت و انواع موسیقی غربی هم این عشق و علاقه را از بین نخواهد برد.

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور برگزاری جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا به میزبانی خوی را صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موسیقیدان و نوازنده که آثار آذری رسیده به بخش نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان را داوری کرده، معتقد است استعدادهای زیادی در موسیقی مقامی کشورمان وجود دارند که در جشنواره شناسایی می‌شوند و زمینه شکوفایی آنها فراهم می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، ادغام فرهنگ موسیقایی اقوام را جالب و حایز اهمیت توصیف و تاکید کرد که این شیوه‌های نوازندگی، مرزهای موسیقایی را بر می‌دارد و پیوند بین موسیقی نواحی مختلف را عمیق‌تر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داور بخش عود و قانون پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: جوانان و نوجوانانی که در سطوح مختلف یادگیری ساز یا آواز و موسیقی‌های دستگاهی و کلاسیک هستند، به رویدادی نیاز دارند که به آنها احساس پیشرفت بدهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بنیاد رودکی به گروه‌های موسیقی مجلسی فراخوان داد تا در راستای حمایت از گروه‌های مجلسی موسیقی کلاسیک و نیز همزمان با افتتاح تالار استاد حسین دهلوی برای اجرا اعلام آمادگی کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز گذشته نهم آذر با ساز پیانو آغاز شد. آرپینه ایسرائیلیان داور بخش پیانو جشنواره پانزدهم در خصوص عملکرد جشنواره در کشف استعداد‌های جوان و ایجاد انگیزه بین نسل جوان گفت: من از دوره هشتم تا به امروز در کنار جشنواره بودم و همیشه شاهد حضور چندین...