یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جوشکاران هفشجانی سختی کار را تحمل می کنند تا چرخ صنعت ایران بچرخد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جوشکاران هفشجانی سختی کار را تحمل می کنند تا چرخ صنعت ایران بچرخد

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: جوشکاران هفشجانی از توانمندی های بسیار بالایی برخوردارند از بین این صنعتگران تعداد زیادی جان خود را در پروژه ها از دستت داده اند، آن ها سوختند تا چرخ صنعت از کار نیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری استانی پهناور است که ظرفیت بی نظیر و کم نظیری برای رشد و پویایی دارد.

وی تصریح کرد: شهرکرد معروف به شهر ملی نمد است که اگر ظرفیت آن تکمیل شود منجر به اشتغال تعداد بسیاری از جوانان می شود، شهرستان سامان برند تولید بادام است که در سال گذشته اولین ناحیه صنعتی تخصصی بادام رقم خورد و شهرستان بن نیز دارای گیاهان دارویی بیشمار و برند خاتم کاری را به خود اختصاص داده است. راستینه با اشاره به اینکه این استان ظرفیت های بیشماری دارد که باید به آن توجه کرد گفت: نوزدهمین المپیاد صنعت جوش در حال برگزاری است و مردم ما این ظرفیت را دارند که جشنواره های بزرگی در سطح بین الملل داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: جوشکاران هفشجانی از توانمندی های بسیار بالایی برخوردارند از بین این صنعتگران تعداد زیادی جان خود را در پروژه ها از دستت داده اند، آن ها سوختند تا چرخ صنعت از کار نیفتد. راستینه بیان داشت: جوشکاران هفشجان در سرما و گرما به دور از خانواده ایستادند و زحمت کشیدن و سختی کار را تحمل کردند تا چرخ صنعت ایران بچرخد. وی با اشاره به اینکه برند سازی لازمه توسعه مهارت است گفت: باید هر برنامه ای که دولت در دستور کار دارد پیوند محرومیت زدایی هم داشته باشد. راستینه خاطر نشان کرد: این استان با تمام ظرفیت ها بازهم جز رتبه های اول بیکاری است، که لازم است برای حل این مشکلات چاره اندیشی صورت گیرد که یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای است. وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در برخی از شهرستان های این استان فنی و حرفه ای وجود ندارد گفت: لازم است متناسب با ظرفیت ها و استعدادها هر شهرستان تجهیزات داده شود. راستینه تشریح کرد: زیر ساخت های این استان دچار مشکل است که باید اول متمرکز بر زیر ساخت ها باشیم و تا تکمیل نشود، مشکلات اشتغال را نمی توانیم حل کنیم.

انتهای پیام /