شنبه 1 اردیبهشت 1403

حدود هفت هزار فقره وام ازدواج در کردستان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حدود هفت هزار فقره وام ازدواج در کردستان پرداخت شد

سنندج - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: به همت 11 بانک استان در سال جاری 6 هزار و 978 فقره قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

علی اشرف یوسفی‌قیاسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دربخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج سال گذشته 20 هزار و 467 فقر وام به مبلغ 646 میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مبالغ پرداخت شده وام ازدواج به نسبت جمعیت استان مبلغ قابل توجهی است، اضافه کرد: میزان تسهیلات ازدواج برای ایثارگران و جانبازان 2 برابر است به عبارتی به این افراد بجای 50 میلیون، 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان اضافه کرد: بیشترین تسهیلات پرداخت شده وام ازدواج طی سال گذشته در استان مربوط به بانک ملی با 6 هزار و 379 فقره، بانک ملت با سه هزار و 100 و کشاورزی سه هزار و 70 فقره بوده است.

یوسفی‌قیاسی گفت: در سال جاری هم بانک‌های استان نه تنها در امر پرداخت قرض الحسنه ازدواج کوتاهی نکردند بلکه نسبت به سال گذشته در این حوزه شاهد رشد هم هستیم.

وی اعلام کرد: 11 بانک استان از ابتدای امسال تا 12 مرداد ماه 6 هزار و 978 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کردند که از این تعداد 2 هزار و 709 فقره مربوط به بانک ملی، یک هزار و 313 فقره بانک ملت و 751 فقره هم بانک صادرات بوده است.

پرداخت 100 درصد تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در بانک ملی استان

رییس اداره امور شعب بانک ملی کردستان اظهار داشت: بودجه بانک ملی استان طی سال گذشته در حوزه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی ویژه مستمری بگیران کمیته امداد 248 میلیارد ریال بود که امسال به 283 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

یوسفی قیاسی اضافه کرد: میزان بودجه این بانک در استان برای مشاغل خانگی مددجویان بهزیستی هم سال 98، 97 میلیارد ریال بود که به امسال به 195 میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش قرض الحسنه ستاد دیه هم سال گذشته 18 میلیارد ریال در استان پرداخت شد، گفت: امسال هم در این رابطه 17 میلیارد ریال بودجه دریافت کردیم که در کمترین زمان آنرا به واجدین شرایط ممکن پرداخت می‌کنیم.

رییس اداره امور شعب بانک ملی کردستان یادآور شد: 100 درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی طی سال گذشته در استان پرداخت شد و امسال هم پرداخت تسهیلات در این بخش‌ها تازه ابلاغ شده و همه شبعه‌های بانک ملی دراستان آماده پرداخت آن هستند.

*س_برچسب‌ها_س*