جمعه 14 اردیبهشت 1403

حزب عدالت و توسعه

حزب عدالت و توسعه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبر سفارش یک دستگاه خودرو برای بالاترین مقام دینی دولت اردوغان، مانند یک بمب خبری منفجر شده و توجه همه محافل سیاسی ترکیه را به سوی خود جلب کرده است. ماجرا از این قرار است که علی ارباش مفتی اعظم و رئیس تشکیلاتی دینی دولت ترکیه که مدیریت تمام مسائل فقهی - دینی، مساجد و ائمه جماعات را بر عهده دارد، یک خودرو گرانقیمت سفارش داده که تنها چند دستگاه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت اردوغان به منظور مبارزه با تورم، از مردم خواسته ریاضت اقتصادی در پیش بگیرند اما اغلب مقامات این کشور، خودروهای لوکس مرسدس بنز و آئودی سوار می‌شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نایب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که «متین گوراک» رئیس ستاد مشترک این کشور با «اسامه عسکر» همتای مصری خود درباره ساخت کارخانه های اسلحه سازی در مصر گفت وگو کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از کارشناسان بین‌المللی انرژی و اقتصاد، معتقد است که ترکیه، پس از شکست در تحقق اهداف سند چشم‌انداز 2023 میلادی، باید هر چه زودتر چشم‌انداز 20230 را تدوین و منتشر کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درخواست وزیر دادگستری ترکیه از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) تشکیل پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت امورخارجه ترکیه شنبه شب به ادعای وزیر امورخارجه اسرائیل درخصوص استقبال از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آنکارا پاسخ داد و اعلام کرد شما باید برای کشتار و نسل کشی خجالت بکشید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه ترکیه شنبه شب به ادعای یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه اسرائیل درخصوص استقبال از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آنکارا پاسخ داد و اعلام کرد شما باید برای کشتار و نسل کشی خجالت بکشید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تحلیلگران اقتصادی ترکیه می‌گویند: تا زمانی که دولت همچنان مشغول ولخرجی و اسراف است، حرکت در مسیر ریاضت اقتصادی بی‌معنی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج انتخابات شهرداری های ترکیه برای گروهی از ناظران حامل پیامی روشن بود، انگاری پایان عصر یکه تازی اردوغان فرا رسیده و رئیس جمهوری ترکیه باید مقدمات خروجش از میدان سیاست را فراهم کند، مقوله ای که فعلا یک فرضیه است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه دیدار کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

صادرات اسرائیل در سال گذشته (2023) دچار یک بحران و کاهش 6 درصدی شد، اما پنج کشور عربی با ثبت رشد قابل‌توجه صادرات اسرائیل در همان سال، تجارت خارجی اسرائیل را نجات دادند؛ امری که به اسرائیل اجازه داد تا از کاهش شدیدتر حجم صادرات خود اجتناب کند. در میان این پنج کشور، مراکش با 128 درصد رشد صادرات از اسرائیل در رتبه نخست قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با آغاز حمله اسرائیل به غزه، انتقادهای ترکیه از اسرائیل اوج گرفت، اما در عمل دو بازیگر کماکان به تعاملات تجاری می پردازند؛ گزاره ای که برای بسیاری از ناظران به سوالی جدی تبدیل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه گفت که تا زمانی که خونریزی‌ها در غزه ادامه دارد و برادران و خواهران فلسطینی ما توسط دولت آزاد فلسطین که پایتخت آن بیت‌المقدس شرقی بر اساس مرزهای 1967 است، حمایت شوند، به حمایت خود ادامه خواهیم داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق و رئیس حزب «آینده» ترکیه از سازماندهی راهپیمایی چهار روزه در این کشور در مخالفت با تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری های ترکیه بسیاری از پایان عصر طلایی اردوغان گفتند و به چرایی اش پرداختند. تحلیلگران بر این باورند که رکود اقتصادی و افزایش تورم موجب شده تا ترک ها از سلطان روی گردانده و به دنبال گزینه های جایگزین باشند.

خبرگزاری دانشجو

نتایج انتخابات اخیر ترکیه برون‌دادی بدیع در فضای اجتماعی و سیاسی این کشور به جا گذاشته و در برخی از استان‌های ترکیه، درگیری‌ها و فضای امنیت را در پی داشته است.