دوشنبه 16 مهر 1403

حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای جهانیان / ارادت به کریمه اهل بیت جزء اعتقادات لاینفک اهل سنت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای جهانیان / ارادت به کریمه اهل بیت جزء اعتقادات لاینفک اهل سنت است

شیخ بازماندگان گفت: زنان و دختران مسلمان با الگوگیری از حضرت معصومه (س) با اشاعه منش و سلوک ایشان می‌توانند در ترویج فرهنگ ناب محمدی تلاش مضاعف داشته و بهترین حافظان حریم خانواده اسلامی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت شهربندرپل در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز گفت: اهل بیت (ع) از مشترکات امت اسلامی در کنار قرآن و پیامبر (ص) هستند و قرآن کریم در آیه 33 سوره احزاب در شأن و مقام ایشان فرموده است: «اِنَمَا یُرِیدُ اللَهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِجسَ أَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِرَکُم تَطهِیرًا».

وی افزود: اهل بیت پیامبر (ص) در نزد اهل سنت و همه امت اسلامی دارای جایگاه، محبت خاص و ویژه ای هستند؛ پیامبر (ص) در حدیث صحیحی در روز عید غدیر خم فرمودند: «اذکرکم الله فی اهل بیتی (ع)»؛ من شما را درباره احترام خاص به اهل بیتم توصیه و یادآوری می‌کنم. یک روز ابن عباس نزد پیامبر آمد و مطلبی عرض کرد، پیامبر فرمودند که من بهترین از بهترین‌ها هستم و خداوند از بنی کنانه، قریش و از قریش، بنی‌هاشم و از بنی‌هاشم، پیامبر (ص) را برگزید؛ همچنین خداوند متعال در مورد اهل بیت (ع) فرموده است: «قُل لَا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا اِلَا المَوَدَهَ فِی القُربَی».

بازماندگان تصریح کرد: پیامبر (ص) براساس روایتی که ابن عباس و ابن عمر روایت کرده اند در هر نمازی چه نماز سنت و چه فرائض، کیفیت درود فرستادن بر امتش را تعلیم داده است؛ امام شافعی هم یکی از پیشوایان چهار گانه اهل سنت می گوید: «یا اهل بیت رسول الله (ص) محبتکم فرض من الله من لم یصلی علیکم لا صلاه له»؛ شافعی همچنین گفت: «آل النبی ذریتی هم الیه وسیلتی...».

وی تاکید کرد: ارادت به حضرت معصومه (س) جزء اعتقادات قلبی اهل سنت است مسئله سیاسی نیست بلکه مسئله اعتقادی است و محبت این بانوی کریمه اهل بیت با تمام وجود اهل سنت آمیخته و گره خورده است.

بازماندگان اضافه کرد: ما باید خوب اهل بیت (ع) را بشناسیم و به جامعه نیز بشناسانیم و یکی از وظایف ما صلوات و درود فرستادن بر ایشان است.

امام جمعه شهر بندرپل بیان کرد: در خانه‌های اهل سنت، فرزندانی به نام سیدنا علی، سیدنا حسن وسیدنا حسین وبی بی فاطمه زهرا سلام الله علیهم دارند، چون حب نسبت به اهل بیت (ع) دارند. ان‌شاء‌الله خدا ما را با آنها بمیراند و محشور کند و در زیر پرچم پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به فردوس اعلی و برین و همنشینی با رسول‌الله صلی الله علیه و آله برساند. بازماندگان گفت: حضرت معصومه (س) در نگاه اهل سنت، الگوی بی‌نظیر است؛ ایشان بعد از فاطمه زهرا سلام الله علیها مانند ستاره‌ای درخشان می‌درخشند. ایشان محدثه خبره و زبردستی و دارای کرامات و فضایلی بی نظیر بودند.؛ مشهورترین صفت ایشان کریمه اهل بیت است. لذا نماد و الگویی کامل در تمامی ابعاد برای جهانیان و مخصوصا زنان مومنه و مسلمان است.

وی عنوان کرد: ما در معرفی کریمه اهل بیت علیها السلام به جامعه کوتاهی کرده ایم؛ زندگی تنها با مادیات نمی‌تواند بر وفق مراد باشد و حال ما را خوب کند. بنابراین باید دنبال اهدافی برویم که حال ما را خوب کنند و حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای تمام جهانیان در این عرصه است و ایشان الگویی برای عفت و پاکدامنی، تقوا و وارسته در اخلاق و کردار بودند و هستند.

عالم اهل سنت جنوب کشور خاطر نشان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگوگیری از حضرت معصومه (س) با اشاعه منش و سلوک ایشان می‌توانند در ترویج فرهنگ ناب محمدی تلاش مضاعف داشته و بهترین حافظان حریم خانواده اسلامی باشند.

انتهای پیام /