دوشنبه 23 مهر 1403

حضور 35 کشور در مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حضور 35 کشور در مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

بجنورد - ایرنا - رییس هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: تاکنون 45 کشور برای شرکت در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور 35 کشور قطعی شده است.

الیاس امیرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران این کشورها در رده تیمی و انفرادی با یکدیگر مسابقه می دهند.

وی با اشاره به ورود 20 تیم از کشورهای مختلف جهان به ایران از تاریخ 20 دی ماه، اظهار داشت: این تیم ها در گروه های مختلف در استان های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، سرچشمه کرمان و خراسان جنوبی حضور یافته و اردو می زنند.

امیرآبادی یادآور شد: بر این اساس خراسان جنوبی میزبان 33 ورزشکار از کشورهای بنین، اوگاندا، تانزانیا، کنیا، زیمباوه، نیجریه، گواتمالا و کوبا خواهد بود و 31 ورزشکار از کشورهای بنگلادش، افغانستان، اندونزی، پاکستان، مالزی، نپال و فیلیپین نیز در شهر سرچشمه کرمان حضور خواهند یافت.

وی گفت: میزبانی 34 ورزشکار کشورهای آذربایجان، بلاروس، چینتایپه، اوکراین، مولداوی، روسیه، ترکیه و گرجستان با استان کردستان و 31 ورزشکار کشورهای عراق، هند، قرقیزستان، سنگاپور، آلمان، تاجیکستان، لهستان، صربستان و اروگوئه نیز برای استان اردبیل برنامه ریزی شده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: همچنین میزبانی 25 ورزشکار از کشورهای کامرون، قزاقستان، ازبکستان، کره جنوبی، آرژانتین، اکوادور، کاستاریکا، لاتویا، استونی و لیتوانی نیز به احتمال زیاد با خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پذیرش تیم ها برای اردوی آماده سازی از20 دی‌ماه تا زمان پذیرش مسابقات در تاریخ بیست و هفتم در این استانها خواهد بود.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: پذیرش تیم ها در استان نیز صبح روز 28 دی ماه و وزن‌کشی و قرعه کشی، کلینیک داوران و مربیان نیز 29 دی ماه خواهد بود.

وی زمان برگزاری مسابقات را هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 20 و 30 دقیقه اعلام کرد و گفت: این مسابقات در تاریخ 30 دیماه ابتدا به صورت تیمی تا ظهر انجام گرفته و بعد از ظهر همان روز افتتاحیه مسابقات انفرادی خواهد بود.

امیرآبادی افزود: مسابقات مهارت های فردی ورزش های زورخانه ای در رشته‌های چرخه چمنی، چرخ تیز، کباده، سنگ، میل گیری سنگی و میل بازی و مسابقات کشتی پهلوانی در اوزان مختلف 60، 70، 80، 90 و مثبت 90 خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حتی ریالی از بودجه استان و هیات برای مسابقات هزینه نمی شود، تصریح کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم چند تن از ورزشکاران بومی استان را در تیم کشورمان داشته باشیم.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیست و نهم دی ماه تا دوم بهمن ماه به میزبانی خراسان شمالی در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*