چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

وب‌گاه گسترش

تعدد قوانین وضع‌شده در حوزه معدن، معضل عجیبی به نام تورم قانونی به‌وجود آورده و در نتیجه آن، نوعی هرج‌ومرج و بی‌قانونی بر بخش‌های گوناگون حاکم شده است.

خبرگزاری میزان

به منظور بهره‌مندی مطلوب از توانمندی‌ها، ظرفیت علمی و تحقیقاتی، ایجاد هم افزایی و گام برداشتن در جهت رویکرد نوین ارتباطات موثر؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از سنت‌های به جا مانده از گذشته، خرید شب عید است. ایرانی‌ها خاطرات زیبایی از بازار شب عید در ذهن دارند و هر ساله از اواخر بهمن تا روز اول بهار شاهد خرید‌های عید و شور و شوق در بازار هستیم. اما امسال با سال‌های گذشته کمی تفاوت دارد. نوسانات ارز و افزایش قیمت بی‌رویه برخی کالا‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. اگر چه مراکز خرید و بازار‌ها...

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی از تحلیلگران نیز همچون گروه قبل دست دشمن را پشت پرده مسمومیت‌های سریالی اخیر دانسته اما آن را در تدوام اغتشاشات پشت سر گذاشته شده تعبیر می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

زمان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تغییر کرد.

خبرگزاری تسنیم

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان امور مالیاتی پرونده فرار مالیاتی مدیر هلدینگ یک شرکت بورسی پس از 15 سال با اصل مالیات 364 میلیارد تومان و جرایم مالیاتی 917 میلیارد تومانی در حال به نتیجه رسیدن است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور پروانه کتابفروشی‌ها در سال آینده توسط وزارت ارشاد خبر داد و گفت: برای بهره‌مندی کتابفروشی‌ها از خدمات دولتی مرجع صدور پروانه باید وزارت ارشاد باشد.

وب‌گاه فرارو

گزارش استشمام بوی آمونیاک، بوی نارنگی گندیده و اخیرا هم یک مورد گزارش استشمام بویی شبیه نعنا وجود دارد. در بسیاری از گزارش‌ها به «بو»‌ی خاصی در مکان‌هایی که مسمومیت در آن‌ها بروز کرده، اشاره نشده. علاوه بر اینها، گزارشی از تنفس بویی شبیه «شوینده» و «وایتکس» گزارش شده.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نبوی در شمایل رییس جبهه اصلاحات درباره کناره‌گیری از این مقام به ایلنا گفت: «مدت دو ساله من در ریاست جبهه اصلاحات به پایان رسید و دیگر سمتی در جبهه ندارم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایل به ادامه همکاری در جبهه اصلاحات را دارد، گفت: «به دلیل مشکلات جسمی و همچنین بالا بودن سن دیگر امکان حضور در جبهه را ندارم.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

افکار عمومی این روزها تشنه گمانه‌زنی‌های رادیکال در مورد گزارش‌های سریالی مسمومیت است. از مقایسه گزارش‌های مسمومیت دانش‌آموزان در شهر‌های ایران با حوادث مشابه در هرات افغانستان که 8 سال پیش در سال 93 در چند مدرسه دخترانه رخ داده است، تا مقایسه این حوادث با عملیات تروریستی در متروی توکیو که با گاز سارین انجام شده، مردم مسیری برای تفسیر این ماجرا پیدا کرده‌اند

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس روز یکشنبه با تصویب جزء3بند «ث» تبصره 6 لایحه بودجه، برای معافیت مالیاتی موسسات مطبوعاتی سقف تعیین کردند. در تبصره12 لایحه بودجه1402 نیز این سقف 84میلیون تومان تعیین شده که در عمل به معنای حذف معافیت مالیاتی رسانه‌ها بود. اما «دنیای‌اقتصاد» مطلع شد که پس از بررسی لغو معافیت مالیاتی مطبوعات در صحن، این بند برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگشته است.