شنبه 15 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیرمسئول روزنامه کیهان با توجه به بازداشت و زندانی کردن «حمید نوری» در سوئد می‌گوید: بر خلاف چیزی که ظاهر قضیه نشان می‌دهد، کاری که دولت سوئد در حال انجام آن است در حقیقت انتقام‌گیری است

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی فرد محکوم شده در سازمان تعزیرات پس از تأدیه بخشی از جریمه، از پرداخت مابقی جریمه عفو می‌شود که معیار برای عفو باید مشخص شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مومیایی کردن اجساد در ایران ممنوع است و این کار تنها برای اتباع خارجی که در کشور فوت می کنند و با هدف سالم ماندن جسد و جلوگیری از فاسد شدن آن در مسیر انتقال انجام می شود.

خبرگزاری تسنیم

انجمن های تولیدی در نامه های جداگانه به روسای قوا خواستار رفع مشکلات تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شدند.

خبرگزاری مهر

محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست با مدیران سازمان تغزیرات حکومتی گفت: در اجرای احکام با تاخیر مواجه هستیم. احکامی داریم که یک یا دو سال از قطعیت آن گذشته، اما هنوز اجرا نشده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان سازمان تعزیرات تمامی موارد اختلافی و موارد ناظر بر برداشت‌های متفاوت از قانون را احصاء کرده و به ما اعلام کنند.

خبرگزاری دانا

رئیس قوه قضاییه با اشاره به آمارهای ناظر بر «پرونده‌های ورودی»، «پرونده‌های مختومه» و «مجموع وصولی تعزیرات حکومتی»، گفت: باید سهم پرونده‌های مختومه در مجموع وصولی تعزیرات حکومتی مشخص شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در پی اصلاح ماده 18 «آیین نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری» توسط قوه قضاییه، نحوه صدور کارت ویژه ضابطان قضاییِ دستگاه‌های امنیتی تغییر کرد و از این پس کارت‌های مذکور، بر اساس اطلاعات هویتی اعلام شده از سوی این دستگاه‌ها صادر می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

با افزایش فشار و انتقادات از عملکرد پلت‌فرم نماوا مدیرعامل خود را تغییر داد و آقازاده یکی از مدیران فرهنگی جایگزین محمدحسن شانه‌ساز شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، امروز سه‌شنبه (27 دی) در جمع مدیران سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن اشاره به سیر تأسیس این سازمان و تحولاتی که در مقررات و قوانین ناظر بر آن در چهار دهه اخیر ایجاد شده است، افزود: در سال 1362 در اثنای جنگ تحمیلی بنا به درخواست مسئولان اجرایی وقت و به منظور تسهیل و تسریع در پیگیری و رسیدگی به امور مبتنی بر...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در گرامی داشت یاد و نام حبیب الله صادقی این هنرمند فقید تجسمی کشور در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم که با افتتاح نمایشگاه «یاد حبیب» که شامل نقاشی‌ها و پوسترهایی با موضوع زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی بود آغاز شد یاد و خاطره این هنرمند را برای اهالی هنر، مسئولان هنری و بازدیدکنندگان زنده کرد. نمایشگاه نقاشی و پوستر «یاد حبیب» که رویدادی هنری در گرامیداشت...

وب‌گاه عصر ایران

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اختیارات مطلوبی که سازمان تعزیرات حکومتی به موجب قانون از آنها برخوردار است، گفت: مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی باید به خوبی کارکردها و اختیارات قانونی خود را برای دولتمردان تبیین کنند تا لوازم مقتضی جهت ایفای هر چه مطلوب‌تر مسئولیت تعزیرات حکومتی از ناحیه دولت تأمین گردد.