جمعه 30 شهریور 1403

حملات موشکی سنگین حزب الله به مقر نظامیان اسرائیل / فرار بیش از 70 هزار صهیونیست به پناهگاه ها

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حملات موشکی سنگین حزب الله به مقر نظامیان اسرائیل / فرار بیش از 70 هزار صهیونیست به پناهگاه ها

منابع خبری گزارش دادند که در آخرین موج حملات امروز جمعه حزب الله، بیش از 90 فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه شلیک شد.

به نقل از شبکه المیادین، موشک های حزب الله به مناطقی در جولان اشغالی سوریه، صفد و تپه های اشغالی کفرشوبای لبنان اصابت کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی پیشتر از 100 هزار شهرک نشین ساکن این مناطق خواسته بودند که از رفت و آمد پرهیز کرده و نزدیک پناهگاه ها بمانند.

رسانه های رژیم صهیونیستی از فعال شدن آژیرهای خطر و فرار بیش از 70 هزار صهیونیست ساکن شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه ها خبر می دهند.

موشک های حزب الله در شهر صفد و منطقه جولان اشغالی باعث آتش سوزی و قطع برق شده است.

نیروهای آتش نشانی رژیم صهیونیستی از ترس شلیک موشک های بیشتر از سوی حزب الله، امکان خاموش کردن آتش سوزی ها را ندارند.

شلیک موشک های حزب الله ادامه دارد و پدافند رژیم صهیونیستی تلاش می کند با موشک ها و راکت های حزب الله مقابله کند.

حزب الله لبنان در چهار بیانیه جداگانه جدید خود اعلام کرد که مقر اصلی پدافند هوایی وابسته به فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «بیریا»، مقر پدافند هوایی در پایگاه نظامی «کیلع»، مقر فرماندهی تیپ 188 زرهی وابسته به لشکر36 در پادگان «العلیقه» و مقر گردان موشکی و توپخانه در پایگاه «یوآو» را با ده ها فروند موشک هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین با موشک کوه میرون در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. پایگاه نظارت هوایی راهبردی رژیم صهیونیستی در بالای این کوه قرار دارد و پیش از این چندین بار هدف حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان قرار گرفته است.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، از صبح امروز تاکنون بیش از 200 موشک به اهداف صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه شلیک شده است. حدود 150 فروند از آنها به سمت کوه میرون و اطراف آن بوده است.

حزب الله صبح جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیست نشین «المطله» هدف قرار داده است.

حزب الله افزود: در این عملیات که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن ها انجام شد، رزمندگان مقاومت، محل تجمع نظامیان دشمن را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و این موشک به طور مستقیم به هدف اصابت کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر 2023 (16 مهر 1402) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ در نوار غزه تاکنون، مقاومت اسلامی لبنان بیش از هزار پهپاد به سوی اهداف اسرائیلی در شمال فلسطین پرتاب کرده است.

این رسانه صهیونیستی افزود: هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله به چالش اصلی پدافند هوایی اسرائیل تبدیل شده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با پهپادهای حزب الله اضافه کرد: این پهپادها بدون هیچ مشکلی به اهداف خود می رسند.

فرمانده پیشین منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با شبکه «کان» گفت: آنچه امروز در شمال شاهد آن هستیم یک پیروزی راهبردی و خیره کننده برای حزب الله است.

«یوسی بیلد» افزود: اگر اسرائیل نتواند تصمیم قاطعی بگیرد، ما نمی توانیم در این منطقه زندگی کنیم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.