چهارشنبه 6 تیر 1403

حمله جدید پوتین به کشورهای غربی / آن‌ها جهان را به نقطه برگشت‌ناپذیر می‌بردند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حمله جدید پوتین به کشورهای غربی / آن‌ها جهان را به نقطه برگشت‌ناپذیر می‌بردند

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت که غرب با غرور و خودخواهی خود جهان را به نقطه‌ای رسانده که بازگشت از آن تقریبا ممکن نیست

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت خودخواهی و غرور کشورهای غربی جهان را به وضعیت کنونی آورده که تقریباً یک نقطه بی‌بازگشت است.

خبر مرتبط اولین واکنش پوتین به حواشی سند جامع همکاری ایران و روسیه

رئیس جمهور روسیه گفت: سند جامع همکاری‌های دو کشور را مبنای حقوقی مناسبی برای توسعه روابط فیمابین است

او در دیدار با مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: «این واشنگتن بود که با خروج یک‌جانبه خود از پیمان موشک‌های ضد بالستیک، پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد و پیمان آسمان‌های باز، ثبات راهبُردی را تضعیف کرد. آمریکا و دنباله‌روهایش در اروپا سیستم نظارت و اعتماد را در این قاره نابود کرده‌اند. این خودخواهی و غرور کشورهای غربی است که جهان را به وضعیت کنونی رسانده است. ما به طور غیرقابل قبولی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازگشت از آن تقریباً ممکن نیست.»

پوتین در ادامه گفت تلاش کشورهای غربی برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه، کشوری که دارای زرادخانه هسته‌ای عظیم است، نشان‌دهنده «ماجراجویی شدید سیاستمداران غربی» است.

پوتین گزارش‌ها درباره برنامه‌های ادعایی روسیه برای حمله به اروپا را «کاملاً مزخرف» خواند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که گزارش‌های منتشرشده درباره برنامه‌های ادعایی روسیه برای حمله به اروپا شایعات «مهمل و پوچ» ی هستند که برای توجیه رقابت تسلیحاتی جاری غرب با مسکو مطرح می‌شوند.

او گفت: «کمپین تبلیغاتی ضد روسیه که مقامات بلندپایه اروپایی در آن حاضرند، با شایعاتی همراه است که ادعا می‌شود روسیه برنامه حمله به اروپا را دارد. من بارها این را گفته‌ام و نیازی نیست چندین بار دیگر تکرار کنم. همه ما می‌دانیم که این اظهارات مهمل و پوچ و تنها توجیهی برای رقابت تسلیحاتی هستند.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت این روسیه نیست که اروپا را تهدید می‌کند، بلکه تهدید واقعی برای اروپا از سوی ایالات متحده می‌آید.

پوتین با بیان اینکه اگر اروپا رابطه خوبی با روسیه داشته باشد می‌تواند یکی از مراکز توسعه جهانی باقی بماند، گفت: «گاهی به نظر می‌رسد که سیاستمداران اروپایی و نمایندگان بوروکراسی اروپا بیشتر از اینکه نگران از دست دادن اعتماد مردم خود باشند، از نارضایتی آمریکا می‌ترسند.»

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

حمله جدید پوتین به کشورهای غربی / آن‌ها جهان را به نقطه برگشت‌ناپذیر می‌بردند 2