شنبه 7 مهر 1403

حوادث هفته گذشته 1151 نفر مصدوم برجای گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حوادث هفته گذشته 1151 نفر مصدوم برجای گذاشت

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از دهم تا شانزدهم خرداد 1398) در مجموع 473 حادثه ویژه پرتلفات در مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) این سازمان ثبت شد که در پی این حوادث 1151 نفر مصدوم شدند.

مجتبی خالدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از مجموع 473 حادثه ویژه ثبت شده طی هفته گذشته، 148 مورد حوادث ترافیکی که (معادل 31 درصد از کل حوادث ثبت شده) و بقیه آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت های ترافیکی اورژانس ما مربوط به استان های تهران، مازندران و فارس ثبت شده که 84 درصد این حوادث پر تلفات ترافیکی مربوط به خودروهای سواری، سه درصد حمل و نقل عمومی، 9 درصد ترابری سنگین و چهار در صد حمل و نقل عمومی مثل وانت بار و کامیونت و نظایر آن گزارش شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: 86 درصد مصدومان حوادث ترافیکی پرتلفات مربوط به خودروهای سواری ثبت شده است.

خالدی توضیح داد: جمع مصدومانی که در 473 مورد حادثه ویژه هفته گذشته از سوی امدادگران اورژانس 115 به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند، یکهزار و یک نفر بوده (86 درصد مصدومان) و کل مصدومین هفته گذشته نیز هزار و صد و پنجاه یک نفر ثبت شده که از کل این یکهزار و 151 نفر، 745 نفر (معادل 64 درصد مربوط به مصدومین حوادث ترافیکی) است که از این 754 نفر مصدوم مجبور شده ایم 88 درصد آنها را به علتشدت جراحات به مراکز درمانی منتقل کنیم.

وی گفت: همچنان بیشترین حوادثی که اتفاق می افتد و بیشترین بار حوادث پر تلفات مربوط به حوادث ترافیکی است یعنی بیشترین مصدومان اعزامی ما به مراکز درمانی و بیمارستانی حادثه دیدگان حوادث ترافیکی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین حوادث پرتلفاتی که امدادگران اورژانس 115 به مصدومان آن خدمات رسانی کردند، افزود: آخرین حوادث پرتلفات هفته گذشته نیز مربوط به حادثه رانندگی روز گذشته 20 خرداد 99 در محور بم به ایرانشهر که این تصادف زنجیره ای 14 مصدوم و در بامداد روز جاری ساعت 2 و 38 دقیقه نیز تصادف یکدستگاه پراید با یکدستگاه پژو و یکدستگاه تریلی در اتوبان ثبت و گزارش شده که این تصادف نیز 12 مصدوم برجای گذاشته است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*