سه‌شنبه 17 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه الف

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز ما مرهون تمسک به معارف عاشورایی است و تا زمانی که در مسیر پرافتخار حسینی گام بر می‌داریم، سربلندی و سعادت همنشین ماست.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این‌که آیا در نشست روز گذشته موضوع تحت عنوان بازگشت گشت امنیت اخلاقی مطرح شد یا خیر، تاکید کرد: سردار رضاییان هیچ اشاره‌ای به بازگشت ماشین‌های معروف به ون‌های گشت ارشاد نکرد و تاکید داشت که تمرکز پلیس در حوزه نظارت بر اماکنی است که تبدیل به منشأ بی‌عفتی در سطح شهر شده‌اند.

خبرگزاری مهر

اراک - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: رویکرد جهادی در همه بخش های حوزه علمیه حاکم باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سالانه حدود 60هزار مرگ و بیش از 60 هزار میلیارد تومان هزینه‌های بهداشتی و درمانی ناشی از مصرف دخانیات در کشور در حالی گزارش می‌شود که روند افزایش 90 درصدی دخانیات در زنان و 34 درصدی در مردان در بازه سال‌های 1395 تا 1400 و در گروه سنی 18 تا 24 سال گزارش می‌شود؛ موضوعی که زنگ خطر افزایش مصرف مواد دخانی در گروه‌های تاثیرگذار را به صدا درآورده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول را عامل عقب نشینی دشمنان در ترویج ناهنجاری‌های فرهنگی ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر نقش مردم در مبارزه با بی‌حجابی، از جبهه فرهنگی کشور خواست تا یک صدا از اقدامات پلیس پشتیبانی کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید خدمت رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد، متاسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه های مردم شده است و باید متولیان مسکن هر چه سریع تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

خبرگزاری مهر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه دهد افراد بدون پشتوانه فرهنگی مناسب وارد مناصب مهم مدیریتی شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به سیر تاریخی شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: قبل از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شودُ ستاد انقلاب فرهنگی ایجاد شد که اسلامی سازی دانشگاه‌ها در آن دنبال می‌شد بعدا که به پیشنهاد مقام معظم رهبری و موافقت حضرت امام این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله نوری همدانی گفت: در قدم اول، برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم اما وضع حجاب بعضی از برنامه های صدا و سیما و محیط ادارات به شکل دیگری باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله نوری همدانی ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رسا نوشت: آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید خدمت رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد، متاسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه های مردم شده است و باید متولیان مسکن هر چه سریع تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

وب‌گاه عصر ایران

در قدم اول، برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم اما وضع حجاب بعضی از برنامه های صدا و سیما و محیط ادارات به شکل دیگری باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: استاد انصاریان در دهه نخست ماه محرم در سه نوبت صبح، عصر و شب به سخنرانی خواهند پرداخت. مراسم نخست از روز اول محرم ساعت 6 صبح در حسینیه هدایت، مراسم دوم از ساعت 17:30 در حسینیه مرحوم آیت‌الله علوی تهرانی و مراسم سوم از ساعت 20:45 در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برپا می‌شود.

خبرگزاری مهر

دانشگاه معارف اسلامی زمان ثبت نام غیر حضوری پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد سال 1402 این دانشگاه را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

با توجه به فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان، سوابق اعضای فعلی شورای نگهبان و فرایند انتخاب آنان را مورد بررسی قرار دادیم.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله مکارم شیرازی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانست و ابراز داشت: باید تا حد ممکن آسیب های اقتصادی کاهش یابد. متأسفانه مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.