سه‌شنبه 17 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اولین نخست‌وزیر نظام جدید ایران که به ویژگی مکتبی بودن هم شهرت داشت، کمی کمتر از یک سال با لیبرال‌ترین رییس‌جمهور دهه 1360 کار کرد و با وجودی که شکاف فکری و سیاسی بین آنان مشهود بود اما با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشت و تمام تلاشش را کرد تا دشمنان داخلی و خارجی نتوانند از این مسئله سوء استفاده کنند.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: سران کشورهای اسلامی و مردم مسلمان به هر شکلی باید انزجار خود را نسبت به اهانت به قرآن کریم اعلام کنند.

وب‌گاه عصر ایران

دشمن پویش هایی را برای تحریم لباس مشکی و محرم راه انداخته است که باید با آن مقابله کرد. مجالس امام حسین را باید قوی تر برگزار کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

رسا نوشت: آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و نخبگان اجتماعی فرهنگی شهرستان شوشتر، اظهار داشت: مصیبت عظیم عاشورا بعدی ملکوتی به حجم تمام حقیقت هستی دارد زیرا خلاصه آفرینش این است که انسان خلیفه الله بشود و انسان کامل که برگزیده خدا و تربیت شده دستگاه الهی است برای رهبری هستی و انسان های دیگر به عنوان خلیفه الله و رهبر جامعه معین...

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: در پی مصاحبه مدیر مسئول کیهان با خبرگزاری فارس که با عنوان «توصیه‌ای برادرانه به خانم خزعلی» منتشر شده بود، روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوابیه‌ای منتشر و حسین شریعتمداری نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: اتفاقات تابستان سال گذشته در رابطه با بحث حجاب و گشت ارشاد، بار دیگر این دغدغه را مطرح کرد که حجاب به عنوان یک امر شرعی در جامعه اسلامی ما چه‌طور و چگونه توسط‌های نهادهای مختلف تبیین و نهادینه می‌شود؟ امری که قانون نیز آن را پیش‌بینی کرده اما آنچه از عملکرد نهادهای مخاطب قانون دیده می‌شود، این است که اکثر آنها در این زمینه عملکرد رضایت‌بخشی نداشته‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری تسنیم

کتاب «شبحی در پشت بام» به تازگی با محوریت عفاف و حجاب روانه بازار کتاب شده است و سعی دارد در قالب روایت 10 داستان نیمه بلند به بیان گوشه‌ای از اتفاقات دوره پهلوی اول و ماجرای کشف حجاب رضاخانی بپردازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم امروز اعلام کرد که زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات از امروز فراهم شد.

خبرگزاری مهر

مدیر امور فرهنگی بنیاد 15 خرداد گفت: بنیاد 15 خرداد در زمان سرپرستی مرحوم صانعی رکورد مدرسه‌سازی را در ایران شکست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بنیاد 15 خرداد در زمان سرپرستی مرحوم صانعی رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیر امور فرهنگی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به مناسبت درگذشت آیت‌الله حسن صانعی نخستین رییس این بنیاد با حکم امام خمینی (ره) گفت: بنیاد 15 خرداد در زمان مرحوم صانعی با ساخت 2 هزار و 28 مدرسه با مجموعه 7 هزار و 758 کلاس درس در 409 نقطه از مناطق کم برخوردار کشور رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکسته است. یاسر اشراقی ادامه داد: تمامی مراحل...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: چرا دوباره گشت ارشاد شروع به برخوردهای غیرقانونی و غیرشرعی با برخی بانوان می‌کند؟ آیا باز در پی تکرار آن سیاست شکست خورده هستید که هم برای اسلام و هم برای نظام هزینه در بر داشت؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای نوشت: اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد و دانمارک عمق کینه جاهلیت مدرن به اسلام و ادیان الهی را آشکار کرد.