دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری مهر

قم - رئیس بنیاد بین المللی امامت گفت: نظام جامع موضوعات امامت پس از 8 سال تلاش محققان در قالب 5 هزار موضوع تدوین شد.

وب‌گاه عصر ایران

مرحوم فلسفی در خاطرات خود آورده اولین بار که می‌خواستم با میکروفون در مسجد سید عزیزالله بازار تهران سخنرانی کنم، عالمان درجه اول حضور داشتند و هول داشتیم بابت بلندگو.

خبرگزاری مهر

دبیر علمی جشنواره فارابی گفت: در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فارابی 50 جایزه در دو بخش ملی و بین‌المللی اعطا می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه در استفاده از ابزار و وسایل روز نباید از غافله عقب بمانیم اظهار داشت: اگر تماشا کنیم، تا این ابزار فقط در اختیار پول‌پرستان و مقام جویان قرار بگیرد، مسئول هستیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از جدیدترین رویدادهای قابل تأمل، طرح تعطیلی روزهای شنبه، از سوی برخی افراد و تصویب آن در کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی است که به منزله پیروی از آداب و سنن بنی اسرائیل خواهد بود.

وب‌گاه عصر ایران

امروزه وقتی که از حوزه نام می‌بریم باید در نظر داشته باشیم که بخش قابل توجهی از حوزویان، بانوان هستند.

وب‌گاه منیبان

هاشمی‌رفسنجانی روز یازدهم تیر به بیانیه تند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و انتقادات تند فاضل لنکرانی به عنوان مرجع تقلید از خاتمی اشاره کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: تشکیل شورای ائتلاف و شورای وحدت و آنچه این دو شورا در انتخابات سال‌های 98 و 1400 پشت سر گذاشتند به خوبی گویای انتظار هر یک برای در دست گرفتن یا حفظ قدرت تاثیرگذاری و تصمیم‌گیری در بین اصولگرایان است. در سکوت بسیاری از چهره‌ها و گروه‌های سنتی اصولگرا می‌توان این استدلال را شنید که حالا که صدای نقدها از «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» بلند شده، چرا راهبری و تصمیم‌سازی...

وب‌گاه خبر آنلاین

حوزه نوشت: علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از قم به‌عنوان بین‌المللی‌ترین شهر جهان اسلام نام برد و گفت: اکنون بیش از 300 هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از 130 کشور جهان همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.

وب‌گاه عصر ایران

قم خاستگاه انقلاب و بین المللی ترین شهر نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام است به طوری که ده‌ها هزار نفر طلاب ایرانی از سراسر کشور و غیرایرانی از سراسر دنیا همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر حضور مؤثر هنرمندان حوزوی در عرصه‌های نوین تبلیغی و لزوم بهره گیری از هنر در تبلیغ دین، هنر متعالی را برآمده از اندیشه و تفکر عمیق و والای دینی برشمرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان در پی رحلت عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری «ره» پیامی مشترک صادر و دو روز در لرستان عزای عمومی اعلام کردند.

خبرگزاری مهر

قم - مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) پیچیده‌ترین مفاهیم را در قالب هنر آورده افزود: هنرمندان حوزوی نیز باید معارف اسلامی را در قالب‌های مختلف هنری ارائه کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در حوزه دین و معارف، اظهار کرد: متاسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند و برخی افراد که به عنوان کارشناس مذهبی در رسانه‌ها حاضر می‌شوند از بنیه علمی و دینی بالایی برخوردار نیستند.