دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز با سفر به شهر مقدس قم، حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد. از دیگر برنامه‌های وی در سفر به قم، حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی موشک ابر فراصوت فتاح رونمایی شد. از دانشمندان و جوانان رشید نیروی هوافضای سپاه پاسداران که آمریکا و صهیونیسم را به هراس انداختند و سطح امنیت منطقه را افزایش دادند، تشکر می‌کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در روزهای گذشته قبور کشته شدگان در اعتراض های سال گذشته مورد حمله برخی افراد قرار گرفته و تخریب شده است.

خبرگزاری مهر

قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افزایش مالیات در شرایط کنونی، با توجه به گرانی و تورم بالا آسیب‌زا خواهد بود و مسئولین باید آسیب‌پذیری مردم را در نظر بگیرند.

خبرگزاری میزان

یک مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید با دو بال ایمان و امید تمدن‌سازی کنیم گفت: ما باید بتوانیم با استفاده از این دو پتانسیل، دشمنان را کنار بزنیم و روح شهدا را شاد کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اطلاعات آنلاین از بستری شدن آیت‌الله خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تهران در بیمارستان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اهمیت 15 خرداد 1342 گفت: این روز سرآغاز یک سلسله تحولات شد که آگاهی از پیشینه و پیامدهای آن به انواع مطالعات نیاز دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی هماهنگی و توافق با وزارت بهداشت برای 69 شهرستان کم برخوردار، 69 سهمیه دانشجوی پزشکی در نظر گرفته شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

حرکت عظیم انقلاب امام خمینی (ره) در دوران معاصر ما بر اساس مکتب قرآن صورت گرفت و کل مکتب او در یک توصیه‌ی قرآنی خلاصه می‌شود: قیام لله.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: طلبه احساس می‌کند اگر برود دانشگاه درس بخواند و یک لقب دکتری داشته باشد، شهرت و هویتی دارد!... طلبه‌ها بعد از تحصیل، حضور به عنوان امام جماعت را آخرین اولویت خود قرار می‌دهند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گفت: هسته های مقاومت در مساجد شکل می گیرند. اگرچه با نقطه ایده آل فاصله داریم اما نباید جامعه را ناامید کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

هرسال با نزدیک شدن به زمان ارتحال امام خمینی (ره) یا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شایعات و شبهاتی درباره شخصیت و منش بنیانگذار انقلاب اسلامی منتشر می‌شود تا اساس این نظام را زیر سوال ببرند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شیخ حسین انصاریان می‌فرمود: زمانی که من در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بودم بعضی از روزها علامه طباطبائی را می‌دیدم که به درس یا به حرم مطهر مشرف می‌شوند. روزی از روزها دیدم که شخصی در کنار پیاده رو به ایشان رسید و از معظم له سوالاتی می‌کند. کنجکاو شدم و من هم ایستادم و به سوال و جواب های این مرد از علامه گوش کردم. یکی از سوالات آن شخص این بود که...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد، شامگاه سه شنبه (16 خردادماه) در نشست سالانه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان کردستان، اظهار کرد: جهت دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان می‌بایست برگرفته از کلام قرآن باشد چرا که فضای تحمیل شده بر ما برابر نیست و دشمن به صورت مداوم مشغول برنامه ریزی بر روی نیاز‌های انسان است. وی در ادامه آموزش...

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیر حوزه‌های علمیه در جریان سفر به عراق با حضور در شهر نجف اشرف با آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: امامت مساجد از صدر اسلام جایگاهی رفیعی داشته، اما این روزها در کشور ما به قدری شأن خود را از دست داده است که طلبه‌ها بعد از تحصیل، حضور به عنوان امام جماعت را آخرین اولویت خود قرار می‌دهند.