دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه مشرق نیوز

درباره ابعاد مختلف مکتب امام خمینی (ره) و تاثیرگذاری ایشان بر ایران و جهان، فیلم‌های مستند متنوعی ساخته شده است.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: سفارش همیشگی امام حفظ وحدت بود و امروز هم حفظ وحدت حول محور ولی فقیه ضروری است و باید بدانیم فاصله گرفتن از اندیشه‌های امام راحل موجب انحراف است.

وب‌گاه فرارو

نشستن یک گربه زخمی روی شانه های سید مهدی طباطبایی، روحانی ایرانی حامی حیوانات، در آلبوم های خبری رسانه های دنیا بازتاب یافته است.

خبرگزاری مهر

خرداد بود؛ فصل امتحانات و کلاسِ فوق العاده ریاضی. معلم قبل از شروعِ کلاسَش، شعری خواند: "سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید، انتظارِ فَرَج از نیمه خرداد کِشَم".

خبرگزاری مهر

قم - در پیام جامعه مدرسین آمده، شناخت مکتب و اندیشه پیشرو امام خمینی (ره) چشمه‌های حکمت و هدایت را بر قلوب پاک نوجوانان و جوانان جاری و پایه‌های عزت و عظمت ملت ایران را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین علی فرحانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به نگاه اسلام و رابطه این نگاه با علوم اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ابواب عملی فقه که مربوط به اداره زندگی مردم است را یک بار دیگر آغاز کنیم. وی با اشاره به اینکه...

خبرگزاری مهر

خواهر شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام علی تمام زاده، گفت: اولین چادرم را علی با پول تو جیبی هایی که پس انداز کرده بود، هدیه خرید.

خبرگزاری مهر

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی روز گذشته چهارشنبه دهم خرداد در سالروز ولادت امام رضا (ع) برگزار شد.

وب‌گاه فرارو

پونک از روستا‌های بزرگ تهران به شمار می‌رفته که از فرحزاد تا باغ فیض در جنوب و سعادت‌آباد در شرق و کن در غرب گسترده بوده است. هسته اولیه شکل‌گیری پونک، دهِ پونک بوده که هم اکنون در بین بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، آبشناسان و رودخانه محصور است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاج سیدمحمدباقر میردامادی فرزند سیدحسین بن میرسیدجعفر، از علما و فضلای معاصر در سال 1315 در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. پس از تحصیل علوم ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از محضر علمایی همچون شیخ حیدرعلی صلواتی، سیدمیرزاهاشمی، شیخ عباسعلی ادیب، شیخ محمدحسن عالم نجف آبادی، سیدحسین خادمی، سیدمصطفی مهدوی و شیخ‌احمد فیاض بهره گرفت. سپس در قم ادامه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همزمان با سالروز پر خیر و برکت میلاد حضرت علی‌بن‌موسی الرضا علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی حضور یافت. دادستان کل کشور در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و فرخنده سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چنین روز مبارکی...

وب‌گاه خبر آنلاین

دیده بان ایران نوشت: حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی امروز در درس خارج فقه خود، گفت: امروزه وظایف عالمان و روحانیون سنگین‌تر شده است.

وب‌گاه عصر ایران

دادستان کل کشور به موضوع لایحه عفاف و حجاب هم اشاره کرده و ضمن قدردانی از مطالبات صورت گرفته از سوی مردم گفت: این لایحه بر اساس اینکه کار فرهنگی و اعتقادی در اولویت است تهیه شده و به مقامات و مسئولان سایر قوا هم داده شده تا نقطه نظرات و اصلاحات مدنظر خود را در آن مورد توجه قرار دهند.

خبرگزاری مهر

قم - همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) جمعی از طلاب حوزه علمیه قم توسط آیت الله مکارم شیرازی ملبس به لباس روحانیت شدند.