دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری مهر

قم - مدیر حوزه‌های علمیه در جریان سفر به عراق با حضور در شهر نجف اشرف با آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد و حجت الاسلام فرحانی، حجت الاسلام محسن قنبریان، حجت الاسلام مجتبی نامخواه، حجت الاسلام مهدی امامی، حجت الاسلام علی محمدی، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، حجت الاسلام علی محمدی، حجت الاسلام محمدجواد تاکی و حجت الاسلام امین اسدپور در این...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در دنیای امروز نقش وسایل ارتباط جمعی در همه شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی فردی غیرقابل انکار است.

وب‌گاه عصر ایران

معاون حوزه‌های علمیه گفت: هم‌اکنون برای احیای کارکرد‌های مسجد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح «محله اسلامی»، سازمان تبلیغات اسلامی طرح «امام محله» و حوزه علمیه طرح «مسجد تراز» را در دستور کار دارند که این طرح‌ها در ماهیت و هدف اختلافی با هم ندارند و حتی مکمل یکدیگر هم هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه در زمینه شناساندن ولایت فقیه کوتاهی شده است، افزود: حوزه نباید آموزش و پرورش را به حال خودش واگذار کند؛ جوانان این مملکت باید بدانند که چرا ولایت فقیه می تواند استقلال کشور را تضمین کند، جوان باید بداند که کارکرد مهم ولایت فقیه تأمین استقلال و آزادی یک ملت است

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشتی به تبیین نقش مهم زنان در قیام خونین 15 خرداد پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علیرضا پناهیان گفت: ظهور و حضور امام زمان (عج) از جنس برقراری حکومت و تشکیل امت اسلامی است، یاری و تقرب به ولی عصر (عج) در دوران غیبت نیز از همین جنس باشد باشد بنابراین عبادت اگر چه لازم است ولی عبادتی که ما را نسبت به یاری مظلومان عالم و برقراری حکومت الهی بی اعتنا و بی تفاوت کند فایده ای ندارد و ما را به ولی عصر (عج) نزدیک نمی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تجربه تاریخی ما نشان می دهد که ولایت فقیه به چیزی جز استقلال، قدرتمندی و آزادی حقیقی آراء ملت دعوت نکرده است، گفت: هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت دنیایی و مادی ما را تضمین نمی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پناهیان گفت: انسانی که بنده کسی جز خدا نباشد قدرت رهایی و مبارزه پیدا می کند و ولایت فقیه به تبعیت از اسلام و قرآن ما را به بندگی خدا دعوت می کند بنابراین هیچ عاملی مانند ولایت فقیه سعادت دنیایی و مادی ما را تضمین نمی کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مراسم بزرگداشت سی وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) درتالار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خواهران و امام جمعه موقت استان بوشهر گفت: 15 خرداد پیوند بین مردم، رهبری و روحانیت و بازخوانی اندیشه‌های امام راحل (ره) در بحث حقوق مردم، حکومت دینی و رابطه دین و سیاست است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام دلیر - استاد حوزه علمیه - به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مورد اندیشه امام راحل در خصوص حوزه علمیه و جایگاهی که این مرکز دینی باید در بین جامعه داشته باشد، گفت: امام در یک کلام به دنبال حوزه صاحب جواهری بود؛ یا به عبارت ساده‌تر یک حوزه پویا را مدنظر داشت که بتواند به زمانه خویش آگاه و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فراز دیلی نوشت: خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «طلبه‌ها دوست ندارند امام جماعت شوند!» نوشته بود که استخدام و فعالیت در اداره‌ها به الویت اول طلبه‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی تبدیل شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: فقه امام خمینی (ره) فقه جواهری است. وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) عمیقا به طراوت علوم عمیق اسلامی پایبند هستند، مطرح کرد: در این زمینه می‌توان به حدیث 24، کتاب 40 حدیث اشاره...