چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش بزرگداشت مرحوم آیت آلله سید محمد کاظم ارفع همراه با رونمایی از کتاب چهل منزل سلوک با سخنرانی آیت الله تحریری و استاد حامد کاشانی دوشنبه 18 دی ماه در یادمان شهدا هفت تیر برگزار گردید. در ابتدای مراسم استاد حامد کاشانی در خصوص جایگاه عالمان ربانی در میان مردم و ویژگی‌های مرحوم آیت الله ارفع بیان داشت: عظمت اهل بیت را باید از دریچه‌ی عالمان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله عباس کعبی ظهر پنجشنبه در پنجاهمین همایش ائمه جماعات استان قم بیان کرد: روحانیت در عرصه ترویج معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام نقش بسیار مهمی دارند. وی افزود: شناخت معارف اسلامی در گام نخست و تبیین این آموزه‌های دینی در میان اقشار جامعه از جمله وظایف مهم روحانیت است و از سویی دیگر روحانیون در راستای اقامه حکم الهی نیز مسوولیت دارند. آیت...

وب‌گاه فرارو

راغفر گفت: اخباری گری در دوره قاجار ادامه داشت و نسبت به امیر کبیر هم موضع گرفتند و حتی با ابله‌کوبی مخالفت می‌کردند که نشانه‌ای از کفر و الحاد و بدعت در دین می‌دانستند و کار به جایی رسید که مدارس را زیر سوال برده و اهل بدعت را نفرین می‌کردند و حتی ایجاد مدارس را در مخالفت با دین عنوان کردند. در پاسخ به این سوال که اگر مرحوم امیر کبیر الان زنده بود چه کار می‌کرد باید گفت که چه کارش...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ارتحال عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ «محسن علی» نجفی را به علماء و حوزه‌های علمیه پاکستان تسلیت گفتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو جبهه تحول‌خواهان انقلابی با بیان اینکه تشکل متبوعش در انتخابات خبرگان، نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ملاک قرار می دهد، گفت: آماری که تاکنون منتشر شده است نشان می دهد، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس نیز رقابتی خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: بعد از کودتای 28 مرداد 1332 و سقوط دولت قانونی و حصر دکتر محمد مصدق در احمد آباد مستوفی، هاشمی رفسنجانی که در جریان مسایل کلی و جزئی جامعه قرار گرفته بود، به خوبی درک کرد که درمان بسیاری از دردها، آگاهی عمومی جامعه، از برنامه‌های استعمار برای بسط جهل و خرافات است. و در روزگاری که مطالعه روزنامه و نشریه، به عنوان سوغات غرب، برای طلبه‌ها، مانند بسیاری از مظاهر تجدد، چون بلندگو...

وب‌گاه الف

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص گرایش حزبی داوطلبین انتخابات مجلس، تصریح کرد: در پرسشنامه داوطلبان گزینه‌ای در خصوص طیف سیاسی داوطلبین نداریم اما با توجه به بررسی‌ها در این مدت 4703 داوطلب مستقل، 2725 داوطلب اصولگرا، 1560 داوطلب اصلاح طلب و مابقی نامشخص عنوان شده بود، آنچه که مشهود است در انتخابات امسال طیف‌های مختلف سیاسی حضور فعالی دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

حسن روحانی گفت: تا وقتی که آیت‌الله بهشتی در ایران بودند ما با هم رابطه داشتیم. هفته‌ای یک روز به دبیرستان دین و دانش می‌رفتم و ایشان درسی که در طول هفته خوانده بودم را با من بحث می‌کردند.

وب‌گاه الف

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به طراحی 200 فرکانس توسط صداوسیما برای برگزاری برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما از اعطا فرصت به هر کاندیدا استقبال کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو جبهه تحول‌خواهان انقلابی با بیان اینکه تشکل مبتوعش در انتخابات خبرگان، نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ملاک قرار می دهد، گفت: آماری که تاکنون منتشر شده است نشان م دهد، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس نیز رقابتی خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حامد کاشانی کاشانی با بیان اینکه مرحوم ارفع در دانشگاه تدریس می‌کرد اما اولویت را مسجدداری دید و تدریس را در تزاحم با مسجد مشاهده کرد برای همین آن را رها کرد گفت: یکی از دلایل بی رونق بودن مساجد ممکن است این باشد که اولویت امامان مساجد چیزی غیر از مسجد باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

همایش بزرگداشت آیت الله سید محمد کاظم ارفع استاد اخلاق تهران در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: آن چیزی که ما داریم و دشمنان از آن بی بهره اند، همین حضور مردم در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام است؛ دشمنان از حضور گسترده و پر شور و شعور مردم ما در مناسبت‌های دینی و ملی و در تعظیم شعائر هراس و واهمه دارند.