دوشنبه 9 مهر 1403

حوزه‌های امتحانی متوسطه در پردیس افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حوزه‌های امتحانی متوسطه در پردیس افزایش یافت

تهران - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کووید 19 حوزه های برگزاری آزمون متوسطه در پایه‌های نهم و دوازدهم به 6 حوزه افزایش یافته است.

مصطفی حسنوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 حوزه آزمون برای دختران و پسران دوره متوسطه در شهرهای بومهن و پردیس تعیین شده است، سه حوزه پسرانه امیرالمومنین (ع)، وحدت و فارابی و سه حوزه دخترانه هنرستان آفرینش، شمس، 12 فروردین و فاطمه زهرا میزبان دانش آموزان دوره متوسطه در آزمون حضوری با رعایت فاصله اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته آزمون دانش آموزان در مدارس برگزار می شد اما امسال به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزان پایه نهم و دوزادهم متوسطه به طور اختصاصی 6 حوزه در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بیماری کرونا در بین دانش آموزان ادامه داد: فاصله اجتماعی دانش‌آموزان در حوزه‌های برگزاری آزمون از یک متر و هشتاد تا دو متر تعیین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به تاریخ برگزاری امتحانات حضوری دوره متوسطه، اظهار داشت: امتحانات پایه 9 از دهم خرداد شروع و تا پایان خرداد برگزار می‌شود و آزمون‌های حضوری پایه دوازدهم از 17 خرداد آغاز و تا 15 تیر ادامه خواهد داشت.

حسنوند با بیان اینکه پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه آزمون مجازی دارند، خاطر نشان کرد: پاسخگویی به سوالات دوره آموزش مجازی برای پایه های یاد شده اختیاری است و سوالات اصلی آزمون از درس‌هایی طرح می شود که دانش آموزان سرکلاس درس حضور داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: دانش آموزان برای حضور در محل برگزاری آزمون ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده به همراه داشته باشند و از دست دادن با همکلاسی‌ها خودداری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس عنوان کرد: از والدین درخواست و انتظار داریم که به فرزندان خود رعایت فاصله اجتماعی را گوشزد کنند و از تجمع در مقابل مدارس در زمان برگزاری آزمون خودداری کنند.

مدیرآموزش و پرورش گفت: با هماهنگی انجام شده با سعید آسیایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مقرر شد نمایندگان شبکه بهداشت و درمان در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند و با مساعدت ناحیه مقاومت سپاه ماسک و دستکش رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و شهرداری ها هم نسبت به ضد عفونی مدارس اقدام کنند.

حسنوند ادامه داد: برخی از مدارس با استفاده از سرانهای که آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار داده پمپ و ماده ضدعفونی خریداری کردند و تمامی دانش آموزان متوسطه در بدو ورود به حوزه آزمون ضد عفونی و تب سنجی می شوند.

برنامه شاد زمینه عدالت آموزشی را فراهم کرده است

مدیرآموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: برنامه شاد مزایای زیادی دارد با توجه به پیشرو بودن کشور ما در حوزه آموزش از راه دور در زمان همه گیری بیماری کرونا، زمینه عدالت آموزشی را برای تمامی دانش آموزان فراهم شده است.

حسنوند با اشاره به تقویت و به روز رسانی برنامه شاد از سوی آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: رفع مشکلات برنامه، تخصیص اینترنت رایگان تا پایان خرداد ماه، بهره گیری از اساتید مجرب در بخش تولید محتوا و آموزش کاربردی و مناسب برای تمام مقاطع تحصیلی وجه تمایز این برنامه آموزشی نسبت به سایر برنامه‌های تولید شده در داخل کشور است.

این مسئول اضافه کرد: در تمامی پایه ها با تلاش همکاران محتوای آموزشی لازم در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و در سامانه شاد به تفکیک مقطع و پایه تحصیلی محتوای مورد نیاز برای استفاده دانش آموزان بارگزاری شده است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان پردیس با قدردانی از معلمان شهرستان که با ارتباط آموزشی با دانش آموزان مانع از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان شدند، اظهار داشت: معلمان زیادی قبل از راه اندازی برنامه آموزشی شاد داوطلبانه در فضای مجازی به دانش آموزان خود درس دادندکه زحمات آنها قابل تقدیر است. شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*