پنج‌شنبه 5 مهر 1403

خادمیاران رضوی یزد 2.5 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خادمیاران رضوی یزد 2.5 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

یزد - ایرنا - مسوول کانون خدمت رضوی شهید صدوقی (ره) یزد گفت: از سوی خادمیاران و خیران محله نعیم آباد این شهر 2.5 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه دیالیز، اکسیژن‌ساز، لباس آنتی باکتریال و هشت هزار عدد ماسک تهیه و به بیماران، کادر درمان و بیمارستان‌های استان اهدا شد.

علی‌محمد صادقیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا، خادمیاران رضوی در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، تهیه و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند.

وی با قدردانی از اقدام خادمیاران و همکاری مردم و خیران محله اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سه مرحله 360 بسته کمک معیشتی به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تهیه و به نیازمندان منطقه اهدا شد.

این مسول، روحیه ایثارگری را خصیصه خادمیاران برشمرد و با اشاره به موضوع ضرورت اهدای پلاسمای خون به بیماران کووید - 19 بیان کرد: هشت نفر از خادمیاران با هدف کمک به بهبود بیماران در مرکز انتقال خون حضور یافته و خون و پلاسمای خود را اهدا کردند.

صادقیان به اهمیت نذر هم در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: خادمیاران با نیت سلامتی امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم مردم به خصوص بهبودی افراد کرونایی یک نفر شتر و سه راس گوسفند به ارزش 250 میلیون ریال قربانی و در بسته‌های 800 گرمی بین 350 خانواده نیازمندان محله توزیع کردند.

کانون یادشده در مرکز استان اولین کانون خدمت رضوی در یزد است که از ابتدای امسال تاکنون آنها قریب به 9 میلیارد ریال کمک‌های مومنانه را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند.

همچنین دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در هشتم آبان‌ماه امسال به ایرنا گفته بود: 60 خادمیار در سه بخش درمان، پشتیبانی و مشاوره با حضور در بیمارستان‌های افشار، شهید رهنمون، گودرز و شهید صدوقی (ره) یزد به یاری کادر درمان در راستای کمک به معالجه بیماران کرونایی شتافتند.

حسن جواهریان با بیان اینکه خدمت به مردم در شرایط حال مهم و یک رسالت انقلابی و انسانی است افزود: این اقدام خداپسندانه بر حسب ضرورت با هماهنگی و برنامه‌ریزی در مناطق مختلف ادامه دارد.

شهرستان یزد 18 کانون رضوی با سه هزار و 500 عضو دارد.

هشت هزار و 500 نفر از آقایان و بانوان علاقه‌مند در 80 کانون با شرکت در دوره‌های آموزشی و گزینش به عنوان خادمیاران امام رضا (ع) در استان یزد فعالیت دارند.

این افراد طبق مقررات و برنامه آستان قدس رضوی علاوه بر امور فرهنگی با حضور در صحن و سرای امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج (ع) به زوار خدمت می‌کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (پنجشنبه) گفته بودکه با فوت 482 فرد مبتلا قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید - 19 در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد و نارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 439 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید - 19 در کشور به 908 هزار و 346 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 633 هزار و 275 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و 849 نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و 955 هزار و 724 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید - 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*