شنبه 8 اردیبهشت 1403

30 خانه قرآن شهری و روستایی در سقز فعال هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 خانه قرآن شهری و روستایی در سقز فعال هستند

سنندج - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: 30 خانه قرآن شهری و روستایی که در آن کلاس های روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود در این شهرستان فعال هستند.

حجت الاسلام برومند رازیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ارزیابی فعالیت‌های مربیان فعال و با هدف تشویق و ترغیب نوجوانان از خانه های قرآن شهرستان سقز در ماه مبارک رمضان چندین بازدید داشتیم.

وی اضافه کرد: اگر قرآن را در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندیم از همه خطرات محفوظ می مانیم به عبارت دیگر قرآن ما را از همه خطرات روزگار بیمه خواهد کرد.

حجت الاسلام رازیانی تاکید کرد: بالاترین توفیق حافظان قرآن کریم انس گرفتن با کلام الهی است و اخلاق و منش این حافظان نشان از تاثیر فراوان قرآن بر آن ها دارد.

ربیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با اشاره به بازدیدها از خانه های قرآن شهری و روستایی سقز بر روند آموزش و فعالیت های قرآنی به کودکان، نوجوانان و خانواده ها و ارزیابی این خانه های قرآن تاکید کرد.

وی افزود: برگزاری جلسات قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن بانوان به صورت مجازی، جز خوانی قرآن کریم مباحث تفسیر و حفظ قرآن کریم، توزیع غذای گرم و دادن بسته معیشتی، بخشی از فعالیت های این اداره در ماه مبارک رمضان با همکاری کانون های فرهنگی تبلیغی و مساجد اجرا شده است.

80 محله از سقز در طرح «طرح مهرواره محله همدل» ثبت نام کردند

وی از ثبت نام 80 محله شهرستان سقز در طرح ملی «مهرواره محله همدل» خبر داد و گفت: این طرح به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری بین مردم و مشارکت مردم در حل مشکلات خودشان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی «طرح مهرواره محله همدل» را در سطح کشور اجرا می‌کند، اظهار داشت: اجرای این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همه مردم می‌توانند با حضور فعال خود در این مهرواره ملی شرکت کنند و با همدلی و همراهی مشکلات محله خود را بیان و رفع کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز افزود: پس از طرح مواسات همدلی که سال گذشته با هدف همدلی مردم در رفع نیازهای یکدیگر اجرا شد، مهرواره محله همدل به عنوان مرحله بعد با بهره‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب طراحی و اجرا شده‌است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*