جمعه 31 فروردین 1403

خبرسازی و دروغ‌پردازی در زمان امام حسین (ع) هم وجود داشت / به معیشت رسانه‌ها توجه شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خبرسازی و دروغ‌پردازی در زمان امام حسین (ع) هم وجود داشت / به معیشت رسانه‌ها توجه شود

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه به بحث معیشت خبرنگاران باید توجه شود گفت: بحث خبرسازی تاریخ را تغییر می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در نشست با اصحاب رسانه ظهر امروز 18 مردادماه که در یاسوج برگزاری شد، با گرامی داشت هفته خبرنگار گفت: رسانه های استان را رصد می کنم و تحلیل های رسانه ای را نیز می خوانم سرجمع نمره رسانه های استان خوب است و به مسائل مختلفی پرداخته می شود شاید مطالبی باشد ما نتوانیم بگوییم اما رسانه ها با جرأت مطرح می کنند.

وی گفت: رسانه ها به مسائلی که برخی دغدغه ان را ندارند به راحتی می پردازد و نقد می کنند، گاها می بینم مثلا مسئله حجاب توسط رسانه ها مطرح می شود این مسائل بسیار ارزشمند است، گاها نیز می بینم به مسائل مختلف مثل جمعیت و نزاع ها توسط رسانه ها مردانه می شود اینها ارزشمند است.

رسالت رسانه آگاه سازی است، این آگاه سازی در ابعاد مختلف انجام می شود و مردم بر اساس این آگاه سازی حرکت می کنند این آگاه سازی هرچقدر با کیفیت بهتری انجام شود تصمیم گیری مردم و خانواده ها نیز با به درستی نزدیک تر است.

همیشه جهالت و ناآگاهی است که انسان را از حقیقت دور می‌کند، حادثه عاشورا یک مسئله عبرت آموز است، در بحث قیام مسلم خبرسازی کردند و دروغ پردازی کردند و به واسطه این دروغ سازی ها باعث شدند خیلی ها صحنه را خالی کنند، دروغ پردازی ها در طول تاریخ بوده است.

آیت الله حسینی عنوان کرد: دستگاه تبلیغاتی معاویه آنقدر دروغ پردازی کردند که وقتی امام علی در مهراب به شهادت رسید میگفتند مگر علی هم نماز می خواند این مسئله خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بحث خبرسازی تاریخ را تغییر می دهد، خبر صحیحی دهید مردم صحیح تصمیم می گیرند تحلیل غلط بدهید مردم غلط تصمیم می گیرند، کار برخی خبرنگاری است و این حرفه را دارند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاری بر روی تصمیم و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و تصمیم های سیاسی و فرهنگی اثر می گذارد لذا رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است اگر مردم تصمیم بد گرفتند رسانه ها نیز تاثیر داشته اند.

این مسئول ادامه داد: گاهی برنامه ها و تصمیم هایی است که عواقب آنها بعدها ظاهر می شود، رسالت خبرنگاران سنگین و مهم است، اگر آگاه سازی شکیل نگیرد غفلت ها اتفاق می افتد، اگر آگاهی مردم حفظ نشود یک انسان جاهل تصمیم اشتباه می گیرند، در سایه غلفت است که حسین ها سر بریده می شوند و ارزش های دینی ذبح می شوند و انسان های ظالم، خودخواه و ستمگر بر جامعه بشری حاکم می شوند.

امام‌جمعه یاسوج گفت: کار رسانه ها در هوشیاری و آگاه سازی رسانه ها مهم است، امروز همه با رسانه ها ارتباط دارند و با گوشی به راحتی در دسترس شان هست.

وی گفت: اینکه رسانه ها به مشکلات مردم بپردازند بسیار ارزشمند است و این مشکلات را به گوش مسولان می رسانند، من اتفاقات مختلف شهرستان ها را از طریق رسانه ها دنبال میکنم، اما گاهی برخی خبرهایی که درج می شود باید منابع موثق وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: تحلیل های رسانه ای بسیار مهم است رسانه ها باید تحلیل گر مسائل مختلف را داشته باشند افرادی که با رویکرد صحیح تحلیل کنند و سواد کافی را داشته باشند، هرچقدر سواد خبرنگار بیشتر باشد تحلیل هایش اثرات بهتری خواهد داشت، مطالعه برای خبرنگاران مهم است.

وی با اشاره به نقد رسانه ها گفت: همه قبول دارند که نقد ها باید منصفانه باشند و بحث امید آفرینی را نیز مد نظر قرار دهند مردم را نسبت به کشور و نظام بدبین نکنیم کار ها در حال انجام است و تلاش می شود.

امام جمعه شهر یاسوج ابراز داشت: انتشار برخی اخبار چهره استان را بسیار زشت و نازیبا می‌کند، در این مسئله وجود تعداد زیاد خبرنگار باعث می شود به یک باره اخبار منفی زیادی از استان منتشر شود، خود به خود در جامعه اشاعه داده می شود و در برخی مسائل باعث شکسته شدن حرمت ها می شود.

آیت الله حسینی گفت: مشکلات معیشتی خبرنگاران باید حل شود ما به خبر نیاز داریم که بدانیم در دنیا چه می گذرد جامعه ما نباید ناآگاه باشد، می بینیم در کانال دشمن دروغ پردازی های زیادی انتشار داده می شود خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند اگر محتوای سالم در اختیار مردم قرار ندهند خبرها را از دشمن می گیرند و دشمن نیز افکار را مطابق با میل خودشان پیش می برند.

انتهای پیام /