شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

در چند سال گذشته بر خلاف اینکه قرار بود کنکور برای داوطلبان کم استرس‌تر و با سراشیبی کمتری همراه باشد اما به محلی برای مناقشه مدیران، قانونگذاران و سیاستگذاران این حوزه بدل شد.

اعتماد به نقل از اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان وزارت علوم نوشت: 8 سال قبل (سال‌های 1392 یا 1393) سالانه حدود 600 الی هزار نفر از دانشجویان ایرانی را که در کشورهای خارج مشغول تحصیل یا ساکن بودند، درخواست بازگشت به ایران می‌فرستادند و حالا تعداد کل دانشجویان ایرانی متقاضی بازگشت به ایران به 100 نفر در سال هم نمی‌رسد.

در خبرها آمده بود که معلمی به تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از استان‌های کشور آزار رسانده است که اخبار دقیق آن را می‌توان از منابع موثق جویا شد.

ایسنا نوشت: طبق اعلام وزارت آموزش و پروروش، نظام رتبه‌بندی معلمان به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود و قرار است احکام معلمان از 31 شهریورماه جاری صادر شود؛ هرچند اجرای قانون از شهریور 1400 تعیین شده و پرداخت معوقات یک ساله آن نیز باید از سوی دولت انجام شود.

فارس نوشت: نسخه الکترونیکی کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 در پایگاه کتاب‌های درسی منتشر شد.

مهلت جدید انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد و تا روز دوشنبه سوم مرداد ماه ادامه دارد.

یک سال پیش، همین وقت ها بود. چند روزِ گرم این طرف تر، یا چند روز گرم آن طرف تر، که مصوبه ای تصویب شد به شماره فلان و مورخه بهمان، درباره تغییرات کنکور و شیوه برگزاری و ظرفیت ها، که حالا نمی خواهم با یادآوری اش اعصاب خودم را خرد کنم و نیامده ام با گفتن جزئیاتش، و ماده و تبصره و این هاش حال تو را به هم بزنم. فکر کن درد دل است. درد دل که عیب ندارد؟

ایسنا نوشت: معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف دروس عمومی از آزمون، تاثیر قطعی چهل درصدی سوابق تحصیلی و برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال را سه تغییر و تفاوت کنکور سال 1402 در مقایسه با آزمون امسال برشمرد.

ایسنا نوشت: ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت که آیین‌نامه دولت در برخی از موارد برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است و باید هیات تطبیق مصوبات به آن ورود کند.

17 خرداد امسال در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی تغییرات برای کنکور به تصویب رسید.

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه بندی می‌شوند، گفت: در رتبه بندی فرایند، رقابتی است و همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به‌نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند.

مهر نوشت: رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: 33 دانشگاه ایران در نظام ارزشیابی جدید عراق برای تحصیل دانشجویان عراقی مورد تأیید قرار گرفت.

جمهوری اسلامی نوشت: خبر عجیب عدم اعتبار مدارک 27 دانشگاه ایران از نظر وزارت علوم دولت عراق که این روزها در رسانه‌ها منتشر شده، هنوز واکنشی را از طرف مسئولین مربوطه ایرانی به همراه نداشته است.

مراسم تجلیل از شش دهه خدمات علمی چهره ماندگار پزشکی ایران برگزار می شود.

تسنیم نوشت: در حالی که رئیس سازمان سنجش پیش از این گفته بود: اگر تا 15 تیر مصوبه کنکوری ابلاغ نشد، کنکور سال 1402 همانند سال 1401 است، به نظر می‌رسد با عدم ابلاغ این مصوبه تا به امروز کنکور 1402 بدون تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد