سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: دانش‌آموزان دبستانی که در دروس فارسی، ریاضی و علوم توصیف نیازمند تلاش بیشتر و قابل قبول را کسب می‌کنند باید به کلاس جبرانی تابستانی بروند اما خانواده‌ها می‌گویند: برخی دانش آموزان از سوی مدرسه به این کلاس‌ها معرفی نشده‌اند.

ایرنا نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه برای تعطیلی روز پنج شنبه دانشگاه ها هنوز تصمیم‌گیری نشده اعلام کرد: در صورت تداوم وضعیت آلودگی در جلسه کمیته اضطرار تصمیم گیری خواهد شد.

ایرنا نوشت: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: اوایل نیمه دوم خردادماه میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی مشخص می‌شود.

فارس نوشت: وزیر علوم گفت: وزارت علوم به صاحبان ایده کمک می‌کند تا 6 مرحله از مراحل رشد دانش‌بنیان را بگذرانند و پس از آن شرکت‌ها تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

ایلنا نوشت: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش به تداوم خشونت فیزیکی معلمان علیه دانش‌آموزان واکنش نشان داد.

ایسنا نوشت: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از سال‌ها وقفه، طرح تغذیه رایگان دانش آموزی را آغاز کردیم گفت: میانگین سرانه مصرف شیر در دانش آموزان هر سه روز یک لیوان است، اما در دنیا هر روز یک لیوان است.

ایرنا نوشت: کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 در روزهای 28 تا 30 اردیبهشت ماه (چهارشنبه تا جمعه آینده) برگزار و کارت ورود به جلسه این آزمون از روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه توزیع می‌شود.

ایلنا نوشت: نماینده رشت گفت: معمولا اعتراضات و تجمعات فرهنگیان آرام است، اما اگر هم کسی بازداشت می‌شود قطعا سازمان‌های امنیتی دقت می‌کنند و افرادی که از چارچوب اعتراض خارج می‌شوند را بازداشت می‌کنند.

فارس نوشت: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نگاه ویژه شورای شهر رشت به حوزه معلمین غیر انتفاعی گفت: جلسات متعددی تا کنون پیرامون مشکلات معلمین غیر انتفاعی گیلان برگزار کرده‌ایم و معلمین غیر انتفاعی در حوزه آموزش تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهند و حتی در روزهای شیوع کرونا نیز با حداقل حقوق دریافتی به آموزش فرزندان این آب و خاک مشغول بودند.

ایرنا نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته‌های پزشکی مصوبه‌ای دارد که باید بر اساس آن سهمیه این بخش به نفع مناطق محروم 20 درصد افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش از معلمی که ویدئویی از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌داد از سوی یکی از کسبه محل در مدرسه سیلی خورده و مورد اهانت قرار گرفته است، دلجویی و دستور پیگیری جدی صادر کرد.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره نسبت به موضوع سیلی خوردن یک معلم واکنش نشان داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار رتبه بندی معلمان 38 هزار میلیارد تومان برای 850 هزار فرهنگی و برای 18 ماه خواهد بود.

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، با تائید محتوای فیلم منتشر شده از تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط یک معلم، به تشریح موضوع پرداخت و بر حساسیت بالا در این موارد و پیگیری جدی چنین موضوعاتی تاکید کرد.

ایرنا نوشت: نوبت پایانی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش از دقایقی قبل در سراسر کشور آغاز شد.

ایسنا نوشت: مهلت ثبت نام در آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی 1402-1401 تا 10 اردیبهشت ماه تعیین شده بود که در برخی استان‌ها از جمله تهران تمدید شده است.