شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: تهران فردا به دلیل آلودگی هوا تطعیل شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر مسائل پیش آمده برای کنکور امسال هستم.

مهر نوشت: دفترچه سوالات کنکور سراسری 1401 در چهار گروه آزمایشی بعد از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

همشهری آنلاین نوشت: یکی از دانشجویان دانشکده کوثر گنبد که مادر یک نوزاد چندماهه است، در جلسه آزمون خیلی نگران فرزندش بود، به شکلی که دوری از فرزندش، باعث استرس و عدم تمرکزش شده بود و نمی‌توانست به سوالات پاسخ دهد.

لازم می دانم به چند نکته درباره وضعیت ریاضیات و جایگاه آن نظام علم جدید و خصوصا وضعیت نظام آموزشی مدارس ما به نکاتی اشاره کنم.

ایسنا نوشت: اولین روز رقابت داوطلبان آزمون سراسری سال 1401 از فردا چهارشنبه هشتم تیر آغاز می‌شود و داوطلبان تا آخر وقت امروز فرصت دارند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

داوطلبان دوره 35 از المپیاد ادبی، مدال‌دارانِ سال‌های گذشته، صاحب‌نظران و دانش‌آموختگان رشته زبان و ادبیات فارسی در کارزای خواهان بررسی مشکلات آزمون این دوره شده‌اند.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و سقف و کف شهریه دریافتی مصوب در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را اعلام کرد.

گفت: «بی انصاف اند.» گفتم: «می دانم.» گفت: «حرمت نمی شناسند.» گفتم: «قبول دارم.» گفت: «دروغ می‌گویند.» گفتم: «راست می گویی.» گفت: «حق آدم این نیست.» گفتم: «حق داری.» گفت: «طلبکارند همیشه.» گفتم: «بعضیهاشان.» گفت: «دلم گرفته.» چیزی نگفتم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مدیریت تغییر اقلیم در آموزش عالی، گفت: باید برنامه‌های جدید تعریف کنید و هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری 10 عضو دیگر هیات علمی را بر عهده بگیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف با اشاره به احداث 100 هزار واحد خوابگاه متاهلین در کشور تا پنج سال آینده، آن را اقدامی مهم را در راستای اجرای ماده هفت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

دانشجو نوشت: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از نصب اولین اسکنر فوق پیشرفته برای اسکن پاسخنامه‌های کنکور سراسری 1401 در روز گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش تعداد پاسخنامه‌ها نسبت به آزمون سال قبل امیدواریم درسریع‌ترین زمان نتایج این آزمون را اعلام کنیم.

همشهری آنلاین نوشت: داوطلبان کنکور در فاصله 10 روزه تا آزمون سراسری باید از طریق راهکارهایی استرس خود را کاهش دهند.

ازدواج کنید و فرزند داشته باشید تا راحت‌تر جذب هیأت علمی دانشگاه شوید؛ این جمله خلاصه مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مهر نوشت: معاون آموزشی وزارت علوم بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها در خصوص امتحانات پایان ترم و امتحانات تابستان ابلاغ کرد.

ایسنا نوشت: وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، ده‌ها مصدوم برجای گذاشت.