چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: فعالیت حضوری ادارات و مدارس آموزش و پرورش شهر تهران روز دوشنبه 12 اردیبهشت طبق روال عادی خود ادامه خواهد داشت.

ایسنا نوشت: کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی رشته‌های آموزش و پرورش، 13 اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

با درگذشت "کانه تاناکا" ژاپنی، حالا عنوان پیرترین انسان روی زمین به "خواهر آندره" راهبه 118 ساله فرانسوی رسیده است.

فارس نوشت: رئیس جمهور گفت: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد، غفلت شده است که این به نوعی ظلم در حق این قشر فرهیخته است.

ایلنا نوشت: رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در مورد اجبار دانش‌آموزان به شرکت در برنامه‌های مکمل گفت: هیچ اجباری برای شرکت در فعالیت‌های مکمل در مدارس غیردولتی نداریم. در مدارس غیردولتی بحث دروس و فوق برنامه‌های درسی مورد تاکید است که جزو برنامه‌های اصلی آنهاست.

فارس نوشت: متخصص بیماری داخلی گفت: در هنگام پایین آمدن قند خون، فرد اول عرق می‌کند، بدنش سرد می‌شود، طپش قلب، احساس ضعف، بی حالی و کوفتگی می‌کند و روی زمین می‌افتد و دیگر قادر به صحبت کردن نیست.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: برگزاری امتحانات شبه نهایی و آزمون‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی هماهنگ منطقه ای و استانی در ایام ماه مبارک رمضان مجاز نیست.

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که طرحی به اسم تعطیلی روزهای پنجشنبه همه ادارات و مراکز آموزشی در کمیسیون آموزش وجود ندارد.

ایلنا نوشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نگرانی داوطلبان از آزمون های الکترونیک گفت: با تکثیر و تکرار آزمون، داوطلب اگر یک آزمون را خراب کرد، می‌تواند در آزمون بعدی که با فاصله زمانی کمی نسبت به قبلی برگزار می‌شود، شرکت کند و همین تکرار و فرصت دوباره، نگرانی داوطلب را برطرف می‌کند.

تسنیم نوشت: بر اساس قانون رتبه‌بندی، معلمانی که امتیازات لازم برای ارتقا به یکی از رتبه‌ها را کسب کرده‌اند، هر سه سال یک‌بار مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مهر نوشت: وزیر علوم گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شیوه‌نامه‌ای تصویب می‌کنیم که مدال‌آوران المپیادها بورسیه تحصیلی و زمینه جذب آنها در دانشگاه‌ها فراهم شود.

ایرنا نوشت: سخنگوی آموزش و پرورش در واکنش به انتشار ویدئوی قیچی کردن موی دانش آموزان در یکی از مدارس گفت: رفتار فرد خاطی با دانش آموزان عزیز مطابق ماده8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری بررسی و پیگیری می‌شود.

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای از انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری در روز چهارشنبه 24 فروردین خبر داد.

تسنیم نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدارس شهرستان‌های غربی استان و شهر کرمانشاه در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل شد.

ایرنا نوشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبلغ و ضوابط دریافت وام‌های ضروری و ویژه دکتری را تا 27 فروردین ماه اعلام می‌کند؛ همچنین مبلغ وام تحصیلی به دانشجویان متأهل 39 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسنیم نوشت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس ملزم به ارائه آموزش حضوری هستند و حضور دانش‌آموزان در مدارس همانند دوران قبل از کرونا است؛ هر مدرسه‌ای که در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اهمال کند طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود.