شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

دیجیاتو نوشت: تحقیقی تازه نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی در دو دهه اخیر اکوسیستم‌های دریایی را تحت تأثیر قرار داده و رنگ اقیانوس‌ها را عوض کرده است.

بهداشت نیوز نوشت: دانشمندان ممکن است به راهی برای جلوگیری از خاکستری شدن موها دست یافته باشند.

ایسنا نوشت: امروز رئیس مجلس قانون «الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را ابلاغ کرد و از این پس «سربازی نرفته‌ها» می‌توانند همانند سایرین وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کنند.

فارس نوشت: یکی از زنان موفق و پرتلاش شهر شیراز که مخترع و پژوهشگر در زمینه علم شیمی است توانسته رمز و راز جدیدی در زمینه دارو کشف و اختراع کند و به تازگی نیز به عنوان دانشمند برتر جهان شناخته شده است.

ایسنا نوشت: رئیس اورژانس کشور از وقوع حادثه برای یک فروند بالگرد این سازمان در حین فرود در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

روزنامه خراسان نوشت: کارشناسان طی پژوهشی، یک رژیم غذایی آینده‌نگرانه برای پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و... را طراحی کردند که مهم‌ترین شاخصه آن مصرف لبنیات پرچرب و گوشت غیرفراوری شده است.

ایسنا نوشت: به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، «نمره خام» امتحان نهایی دانش آموزان ابتدا "تراز" شده، نمرات «تمام دروس» جمع می‌شود و «نمره کل» برای اعمال سهم 40 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

تسنیم نوشت: از روز گذشته طرح جدید پلیس برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف اجرا شده است؛ تسنیم، جزئیات اجرای این طرح را از فرماندهان ارشد فراجا جویا شده است.

ایسنا نوشت: سالانه حدود 60هزار مرگ و بیش از 60 هزار میلیارد تومان هزینه‌های بهداشتی و درمانی ناشی از مصرف دخانیات در کشور در حالی گزارش می‌شود که روند افزایش 90 درصدی دخانیات در زنان و 34 درصدی در مردان در بازه سال‌های 1395 تا 1400 و در گروه سنی 18 تا 24 سال گزارش می‌شود؛ موضوعی که زنگ خطر افزایش مصرف مواد دخانی در گروه‌های تاثیرگذار را به صدا درآورده است.

مهر نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات حادثه انتشار گاز کلر یک استخر در بزرگراه بسیج را تشریح کرد.

ایسنا نوشت: رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران از 129 به 93 مورد رسیده است، گفت: پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و پلمب یک سوم از این ساختمان‌هاست که به لحاظ سازه‌ای نیز ناایمن تشخیص داده شده‌اند.

تسنیم نوشت: طی ساعت‌های اخیر شایعاتی مبنی بر آزاد شدن حمید قره حسنلو و همسرش که در پرونده شهادت شهید عجمیان دستگیر و دادگاهی شدند منتشر شده است.

مهر نوشت: رئیس مدارس غیردولتی اعلام کرد: موسسه آموزشی گاج در اغتشاشات پارسال سوالاتی برای دانش‌آموزان طرح کرده بود که جهت‌گیری و تحریک به‌سمت اغتشاشات داشت و تعطیل شد.

مهر نوشت: مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای زمان و نحوه اعلام نتیجه آزمون های نهایی خرداد 1402 را امروز اعلام کرد.

ایسنا نوشت: سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از زایمان موفق یک مادر جوان با راهنمایی کارشناسان تریاژ تلفنی خبر داد.

ایران نوشت: مردی 41 ساله در یک اقدام هولناک برادرزاده 17 ساله‌اش را که به خانه او رفته بود به قتل رساند و جسدش را در بیابان رها کرد.