شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از «ایندیا تودی» نوشت: در پی سقوط یک دستگاه اتوبوس در برکه‌ای در کنار یک جاده در بنگلادش، 17 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: طی تیرماه دمای هوا یک تا 2 درجه بیش از نرمال در کشور ثبت شد.

همشهری آنلاین نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از آتش‌سوزی در یک ساختمان دوطبقه در محله پیروزی خبرداد.

ایسنا به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» نوشت: گاهی ممکن است در هنگام دویدن، پس از شوت کردن یک توپ و... مچ پایتان پیچ بخورد و نتوانید به راحتی راه بروید.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و افزایش دمای هوا در بیشتر استان‌هاخبر داد.

مطالعه جدیدی نشان داده است که بودن در جمع دیگران گاهی اوقات می‌تواند باعث افزایش درد روان‌شناختی تنهایی شود.

صالح نیکبخت می‌گوید: «هیچ قاضی‌ای نمی‌تواند در مورد عام و کلی احکامی را صادر کند و آن را در اختیار پلیس قرار دهد مضافا اینکه مجازات موضوع تبصره ذیل ماده 638 قانون مجازات اسلامی از مواردی است که باید ابتدا به ساکن در دادگاه مطرح شود و پرونده‌های مربوطه مستقیما بدون نیاز به تحقیق قاضی کشیک به دادگاه ارسال می‌شود.»

عبدالجواد موسوی در روزنامه هم میهن نوشت: هفته پیش با خانواده رفتیم دریا. ساحل فرح‌آباد ساری. هوا طوفانی بود و مشتی آدم بی‌عقل به‌رغم آن‌همه هشداری که مدام از بلندگوها پخش می‌شد و سوت‌های ممتد نجات‌غریق‌ها، اصرار داشتند که در دریا شنا کنند.

ایران نوشت: عده‌ای ناشناس در ساعات بامداد دیروز به دکور و پرچم عزای سیدالشهدا (ع) در خیابان کاشانی اصفهان جسارت کرده و اقدام به ریختن بنزین روی بخشی از آن نموده و سپس از محل فرار کردند.

ایران نوشت: وقتی پدرم، مادرم را طلاق داد من تنها هفت سال داشتم. پدر و مادرم خیلی راحت از هم جدا شدند ولی اصلاً نفهمیدند که چقدر ما را آزار دادند. در عالم کودکی برای مادرم دلتنگ می‌شدم و تمام تقصیرها را به گردن پدر می‌انداختم برای همین بود که کم کم از پدرم فاصله گرفتم و از او بدم آمد.

همشهری نوشت: میدان تجریش یکی از پاتوق‌های معروف و قدیمی دستفروشان شهر تهران است؛ محدوده‌ای که به‌واسطه وجود مکان مذهبی مهم و پررفت‌وآمدی چون امامزاده صالح (ع) و همچنین مراکز تفریحی و تجاری نظیر بازار تجریش، دربند، درکه، کاخ سعدآباد و... از معابر و میدان‌های همیشه شلوغ پایتخت محسوب می‌شود.

پیرمرد 90 ساله کالیفرنیایی که سال 2015 لقب مسن‌ترین بدنساز دنیا را به دست آورده بود، به‌تازگی در یکی از رقابت‌ها عنوان خود را به‌روز کرد.

برخی از انگل‌ها، روند ساده زندگی را وارد مرحله تازه‌ای کرده‌اند.

همشهری آنلاین نوشت: رئیس سابق شبکه هپاتیت ایران می‌گوید: حدود 200 هزار نفر در ایران مبتلا به هپاتیت C و حدود 1.5 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت B هستند اما خیلی از بیماران از بیماری خود خبر ندارند و ممکن است این بیماری تا سال‌ها بدون علامت در بدن فرد باقی بماند.

ایسنا به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» نوشت: افزایش دما و رطوبت بالا خطر ابتلا به عوارض و مشکلات مربوط به گرما مانند کم آبی و گرمازدگی را افزایش می دهند و این شرایط نامساعد آب و هوایی همچنین می‌تواند خطر سکته مغزی را برای برخی از افراد افزایش دهد.

تسنیم نوشت: رفلاکس یا ترش کردن معده شایع‌ترین مشکل گوارشی در کشور است که با رعایت برخی نکات ساده، می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.