چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت سیمان امروز، سه‌شنبه، 8 خرداد 1403، در سه مورد افت و خیز را تجربه کرد اما در بیشتر محصولات با همان نرخ پیشین معامله می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت قیمت نهایی یک کیلو گرم گندم نان 17 هزار و500 تومان و گندم دوروم 18 هزار تومان مصوب و ابلاغ شده است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "مدل جدید کالابرگ چه‌زمانی اجرایی می‌شود؟" گفت: بررسی‌های نهایی انجام شده است و در ماه جدید خبرهای مربوط به آن رسما اعلام می‌شود.

قیمت دلار روز دوشنبه هفتم خرداد بدون تغییر بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات، رشد 300 تومانی داشت و در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر داد و گفت: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه امسال یکی از خبرگزاری‌ها در گفتگو با یک نماینده مجلس در ارتباط با موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مسائلی را طرح کرد که بعداً توسط برخی رسانه‌ها مورد قلب و تغییر واقع شد.

قیمت دام زنده امروز، دوشنبه، 7 خرداد 1403، اعلام شد.

ریزش قیمت خودرو در سومین روز هفته نیز ادامه پیدا کرد؛ به طوری که بازار شاهد کاهش یک تا 10 میلیون تومانی قیمت‌ها بود.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای مهم کشور، در حال حاضر میزان پرشدگی سدهای کشور 67 درصد و 9 سد به طور کامل و صددرصد پر است.

در دو ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و 353 هزار و 786 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 340 میلیون و 545 هزار دلار به شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شد.

لکسس بی‌سروصدا از مدل جدید LM500h L رونمایی کرده که یک نسخه مجلل شش نفره از مینی ون این شرکت است.

بررسی‌های یک پژوهش نشان می‌دهد کشورهایی که با بحران‌هایی مانند ابر تورم مواجه بوده‌اند، پس از مدتی دست به اصلاحات پول ملی خود زده و تعدادی از صفرهای پول ملی خود را حذف کرده‌اند.

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با روند صعودی معامله شد. افزایش اونس جهانی طلا و رشد محدود قیمت دلار، روند قیمت در بازار طلا را صعودی کرد و سکه بهار را نیم میلیون تومان افزایش داد. معامله‌گران، افزایش مبادلات در بازار را چندان قابل توجه نمی‌دانند و معتقدند در صورتی که اونس جهانی طلا کاهشی شود اثر مستقیمی بر بازار طلا در داخل خواهد گذاشت.

قیمت عمده محصولات کشاورزی برای هفته جاری (7 تا 13 خرداد 1403) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

با ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن نظارت ها بر روند فعالیت مشاوران املاک متخلف تشدید شده به طوری که تا به امروز 110 هزار مشاور املاک جریمه شده اند.

مدیر کل امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حال حاضر شاهد هستیم که تورم وارد کانال 30 درصد شده است، گفت: امیدوار هستیم تا پایان سال وارد کانال 20 درصد شود.