چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بازار خودرو در دومین روز هفته شاهد ادامه روند کاهش قیمت‌ها بود.

خریداران خودروهای برقی باید 100 میلیون تومان پول در حساب وکالتی بلوکه می‌کردند.

بخشنامه گمرک ایران درباره عدم شمول مالیات علی الحساب به واردات شمش طلا و معافیت واردات انواع شمش طلا از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد.

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با روند متوازنی بازگشایی نشد اما در ادامه معاملات روند بازار طلا در تمام قطعات و وزن‌ها افزایشی شد و قطعات سنگین به کانال قیمتی بالاتر برگشتند. معامله‌گران رشد حباب سکه را در شکل‌گیری روند صعودی قیمت موثر می‌دانند.

بازار سهام دومین روز معاملاتی هفته را در حالی پشت سر گذاشت که ارزش معاملات خرد بورس در سطح 1500 میلیارد تومان قرار گرفت اما در مقابل، ارزش صفوف فروش از 2200 میلیارد تومان هم گذشت! آیا بورس دوره تاریک کنونی را پشت سر خواهد گذاشت؟

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: نرخ ریالی بهای هر کیلووات‌ساعت برق مصرفی برای استخراج رمزارز ابلاغ شد.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: تنها یک قدم تا رجیستری آیفون 14 و 15 فاصله داریم.

بازار مسکن شرایط مطلوبی ندارد و افزایش قیمت‌ها همزمان با کاهش قدرت خرید مردم، این بازار را در رکود تورمی فرو برده است. مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرده است این بازار دچار تورم مزمن است و کسی حاضر نیست سرمایه خود را در بازار مسکن قفل کند.

قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به 76000 تومان، مرغ منجمد به 65700 تومان و نیم شقه بوقلمون به 93 هزار تومان هزار تومان کاهش یافت.

محسن باقری گفت: دو ماه متوالی (فروردین و اردیبهشت) نشست شورای‌عالی کار برگزار نشده است.

قیمت لاماری ایما HEV 1.5 لیتر توربو مدل 2023 در بازار 2 میلیارد و 580 میلیون تومان شد که کاهش 200 میلیونی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال جاری خبر داد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای با سرپرست ریاست جمهوری داشتیم تا فرایند آن را به شکل جدید طراحی و اجرایی کنیم، اما جزئیات آن هنوز نهایی نشده است.

یک کارشناس بازار کار با اشاره به اولویت‌های دولت بعد در حوزه بازار کار، می‌گوید: درباره توسعه بازار کار و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای مشاغل در بازار کار، حتما باید تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

تعرفه واردات تایر سواری با قطر رینگ 13، 14، 15 و سایر تا پایان سال جاری معادل 6 درصد تعیین شده است.

بر اساس رصد میدانی بازار کالاهای اساسی قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و هر کیلو گرم گوشت گوسفند وارداتی به مبلغ 316 هزار تومان در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.