چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران طی اردیبهشت ماه و کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور خبر داد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس گزارش‌هایی که دو سال گذشته دریافت کرده‌ام، فروش کارتن برندهای مطرح لوازم خانگی مصادیقی داشته، اما در حال حاضر با اقداماتی که انجام شده این موارد کاهش چشمگیری یافته است.

قیمت پراید در بازار تهران تغییر کرد.

بررسی عملکرد یک هفته‌ای طلا در بازار جهانی، از سقوط شدید قیمت‌ها حکایت دارد.

به نظر می‌رسد بخش بزرگی از افزایش سطح تورم عمومی پس از حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی و جایگزین کردن آن با عددی بالاتر (28500 تومان) در سال 1401 و با عنوان «جراحی اقتصادی»‌رخ داده است.

بسیاری از هواپیماهای کلاسیک با هوا خنک می‌شدند، زیرا جریان هوا به طور طبیعی در هنگام پرواز در آسمان فراوان است؛ با این حال، قرار دادن موتور در معرض هوای بیرون کارآمدترین راه برای جذب و انتقال پتانسیل خنک‌کننده آن به مناطق خاص نبود. به همین دلیل است که مهندسان هواپیماها را با باله‌های فلزی تجهیز می‌کنند تا هوا را به مکان‌های داغ موتور هدایت و متمرکز کنند.

ابلاغ مصوبه جدید هیات‌وزیران درباره اصلاح تعرفه واردات کالاها، احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون را قوت بخشیده است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: عوامل متعددی از جمله قرارگیری ملک در مناطق مختلف و دسترسی آن به مراکز اصلی شهر در قیمت آپارتمان تاثیرگذار است.

آمارها نشان می دهد با وجود آنکه یک هفته از شهادت رئیس جمهور و هیات همراهش درسانحه سقوط بالگرد می گذرد، بازارها در ثبات کامل به سر می برند و بازار ها با تلاطم مواجه نشده اند. مقام معظم رهبری در همان روز نخست فرمودند: هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید.

گروه جگوار - لندروور به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد کارخانه خودروسازی جدید خود را در هند تأسیس کند. لندروورهای تولیدی در هند مختص این کشور خواهند بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار به ثبات نسبی رسیده و با توجه به اصلاحاتی که در سامانه جامع تجارت صورت گرفته است مردم می‌توانند با آرامش نسبت به خرید طلا اقدام کنند.

بازار خودرو در اولین روز هفته شاهد ریزش شدید قیمت‌ها بود.

از اول فروردین ماه تا 4 خرداد ماه 1403، 10 میلیارد و 185 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

زیرمجموعه برند دایون به نام Yuanhang Auto از جدیدترین محصول خود به نام H9 رونمایی کرد. این شاسی‌بلند برقی جدید پس از هر بار شارژ، عدد قابل‌توجه 950 کیلومتر برد را ارائه می‌دهد!

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در نخستین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. کاهش قیمت در بازار طلا تحت تاثیر افت 45 دلاری اونس جهانی طلا در دو روز تعطیل آخر هفته بود. سکه امامی روز شنبه با کاهش 700 هزار تومانی به کانال 39 میلیونی برگشت.